Sayfalar

20 Ağustos 2011 Cumartesi

SBS özür diledi ama..

SBS'de yayınlanan Star King rezaleti malumunuz.. Arabistan'da yaşamış olan 18 yaşındaki Koreli bir kızla beraber yayın ekibi bir şov hazırlamışlar ve birçok milletin tabi olduğu bir dini, o dinin simgelerini küçümsemiş, alay etmişler üstüne üstük Müslümanları eli silahlı teröristler olarak göstermişlerdi. Programı izlediğimde gerçekten çok üzüldüm, ufacık bir kızın ünlü olma hayalleri yüzünden kutsal değerlerin böyle ayaklar altına alınması gerçekten iğrençti. Hele şu an Türkiye'de de yüzlerce hayranı olan Super Junior üyesi Lee Tuk'un programdaki aşağılayıcı hareketi kesinlikle beni son derece rahatsız etti. Biliyorum o programlardaki ünlüler kendilerine ne denirse onu yapıyor ama tüm dünyada her dinden bunca hayranı bulunan bir grubun üyesinin en azından bir kenarda kalıp bu  şova dahil olmamasını beklerdim..



Şovdaki bu kızın Arabistan'da yaşadığı zorlukları göstermek istediği söyleniyor, fakat başındaki örtünün, arkadaki cami simgesinin aşağılanması hiçbir amacı haklı göstermedi bana. Ki Koreliler kadar internet bağımlısı bir millet nasıl bu kadar kör olabiliyor aklım almıyor gerçekten.. Artık ne Araplar ne de başka herhangi bir müslüman devletin vatandaşları çadırlarda yaşamıyorlar, develere binmiyorlar.. Ve onlar terörist değil..

Star King program ekibi son bölümlerinde İslamiyeti yanlış bir biçimde izleyicilerine aksettirdikleri için özür dilediler. Ki o silah olayıyla birlikte bu özür bile ayıplarını kapatmaz orası ayrı ama en azından yaptıkları ayıbı anlamaları iyi oldu. Ama birçok kişi bu yapılanları elbette unutmayacak, çünkü onların önargıları da bu özürle bitmeyecek, bunu herkes biliyor.

Hızla küreselleşen günümüz dünyasında böyle cahilce karalamalar, dini, kültürel değerler üzerinden prim sağlama çabaları ne kadar gereksiz oysa ki.. Koreliler Müslümanlar tarafından ne kadar sevildiklerini bilmeliler. Endonezya'da Koreli şarkıcıların konserleriyle stadyumlar doluyor, binlerce insan o grupları dinleyebilmek için konserlere akın ediyor, albümler kapış kapış gidiyor.. Kore dizileri Arabistan'da, Dubai'de ve son yıllarda Türkiye'de büyük ilgi görüyor, Kore dalgası yediden yetmişe herkesi içine aldı çoktan.. Dünyaya açılmak sadece Avrupa ve Amerika özentisi olmakla olmuyor maalesef.. Yoksa bu insanların yayabilmek için çıldırdıkları o "Korean Wave" olayı ancak hayallerde kalacak emin olun..

Kısaca şunu söylemek istiyorum.. Ey Amerika deyince kendisinden geçen başta SBS yapımcıları Koreli kardeşlerim.. Müslümanları da tanıyın azıcık.. Onlar ne teröristtir, ne cahil, ne de yobaz.. O interneti ünlülerin hayatlarını kurcalamaktan başka şeyler için de kullanın ve araştırın biraz.. Önyargıyla olmaz bu işler, bir özürle de herkesin bildiği ayıplar kapanmaz.. En azından biz Türkler olarak "Türkler ve Koreliler kardeştir" diyorsak, benimsemiş olduğumuz dine hakaret etmemeniz gerektiğini de biliyorsunuz demektir öyle değil mi?

Not: Buradaki suçlu SBS kanalı olsa da bu bu yanlış önyargı insanların büyük çoğunluğunda var olduğu için genel konuştum, yoksa böyle düşünmeyen birçok Korelinin var olduğuna da eminim. Benim yazım sadece bu insanların dışında kalanlar içindir.

31 yorum:

  1. Ellerine sağlık Masal. Gayet güzel bir yazı olmuş..

    Ben en çok o silah olayına sinir oldum. Bildiğin bu ülkedekiler böyle silahlar taşıyor ve ufacık şeylerde bile hemen onlara sarılıyor, teröristçe hareketler oluyor denmek istenmiş.

    Ama Arabistan'lı Araplar'ın bu şova karşı yapmış olduğu yorumlar beni güldürdü, onu da diyeyim. Bazıları "Arabistan'da öyle şeyler yok, kızlarla erkekler gayet yanyana yürüyor, el ele tutuşuyor, sevgili olabiliyor ve öpüşüyor" tarzında şeyler yazmışlar. Hadi Lübnan, Ürdün olsa tamam diyeceğim ama bahsettiğimiz ülke şeriatla yönetilen bir Arap ülkesi. Kadınlar tek başlarına araba bile süremiyor, gülmüştüm bunları okuyunca :D

    SBS özür diledi, program özür diledi ama ben canlı yayında bir özür ve İslamiyet hakkında gerçekten bilgilendirici ve doğru bir bölüm yayınlamalarını isterdim.

    Çünkü eğer böyle olmazsa sonra yine yaparlar, ondan sonra da "Aman pardon, yanlış oldu. Özür dileriz" deyip işin içinden çıkarlar.

    Bu konuya değindiğin teşekkürler dostum :)

    YanıtlaSil
  2. Leetuk ne yapmış? Neyse öğrenmesem daha iyi. Cehalet ve terbiyesizlik işte. Kim dedi ki Koreliler daha akıllıdır diye? Saçmalamışlar Tv den özür dilemeyeceklerini belirtmişler. Bir daha cesaret edemezler ama o ayrı. Eline sağlık canım güzel bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
  3. İnsanların inandıkları gibi yaşamaları neden onlara bu kadar çok dokunuyo bunu anlamıyorum. Açıkçası ben Leetuk'un Shakiranın Arabistandaki posteriyle dalga geçmesine de kızdım sonuçta bu onların kültürleri bi yerde. İnançlar kültürleri oluşturuyor. Hayır kimse Korede köpek yenmesine bişey diyo mu? Onca böcek çeşidini yemelerine karışıyo mu? Yani bu yemek kültürü bize ne?? Kültürlerle dalga geçmek onları yadırgamak bir toplumu küçümsemektir bence.. Ama şu da var bu SBS'nin ilk yaptığı terbiyesizlikte değil. Daha önce pek çok kendi sanatçısına karşı bile bir sürü terbiyesizlik yapıp sonrada onların hayranlarından kuru bir özür dilemişlerdi. Yani bu adamlarda yapıp sonra özür dilemek alışkanlık halini aldı. Ayrıca Kore bence şunu kesinlikle unutmamalıdır, Onların toprakları için vakti zamanında çok müslüman canını verdi. Teşekkürü bu şekilde olmamalı..
    delikız-arya

    YanıtlaSil
  4. çok güzel yazmışsın Masalcım^^

    evet yaptıkları yanlıştı ve ayıptı..özellikle leeteuk sevdiğim bir şarkıcı olduğu için ona daha çok kızdım sanırım.. anlatmaya çalıştıkları şeyde belki doğruluk payı vardı, yani Arabistan'da kadın-erkek ayrımcılığı ve yaşanan zorluklar belki çok üst seviyede..ama bunu anlatmak için bir dini bu şekilde aşağılamamaları gerekirdi..

    üzülerek şunu da belirtmek isterim, Arabistan'da yaşamı pek bilmem ama, şeriatın hüküm sürdüğü pek çok ülkede, ne yazık ki erkekler bu şekilde eli silahlı dolaşıyorlar. bu ülkelerde kadın ve erkek arasında uçurum kadar fark var belki..ve bu ülkelerin pek çoğunda ne yazıkki cahillik hüküm sürüyor. hala kadınların taşlanarak öldürüldüğü ülkeler var..

    evet dinimiz çok mukaddes bir din ve kesinlikle bu şekilde aşağılanmaması gereken bir din..dinimizin simgelerini bu şekilde küçük görmeleri onların ayıbı olmuş..ama cahilliğin ve yobazlığın hüküm sürdüğü Müslüman ülkeleri de var ne yazıkki..bu kimin ayıbı işte onu bilmiyorum..

    YanıtlaSil
  5. Tabiki Arabistan şeriatla yönetiliyor bunu biliyoruz, kadın erkek ilişkileri falan katı kurallara tabi evet ama bu o ülkeyi ilgilendirir, yani hiçbir ülke diğerini bu şekilde rencide etme hakkına sahip değil ki.. Hem Arabistan'daki bazı şeyleri göz önüne sermek için o ülkenin ve milyonlarca insanın benimsediği bir dini aşağılama hakkını nasıl kendilerinde buluyorlar bilmiyorum.

    çok haklısın, ben de yeni bölümde kendilerini affettirecek bir şeyler yapmalarını beklemiştim ama sadece özür dilediler. Ama çok fazla tepki aldıkları için bir daha böyle işlere kalkışacaklarını sanmıyorum ben, en azından hatalarını anladılar..

    YanıtlaSil
  6. evet belki anlatmak istedikleri şey doğru ama dinleri de insanlar istedikler şekilde kullanıyorlar, Arabistan'daki cehalet yüzünden müslümanlığın karalanması ve tüm müslümanların da bu şekilde gösterilmesi çok yanlıştı. Yoksa o ülkelerde neler olduğunu zaten herkes biliyor görüyor. Arkadaki cami simgesi beni en çok rahatsız eden şey oldu zaten.. Kutsal şeylerle dalga geçilmeyeceğini bilmeleri lazım, yoksa diğer şeyler çok da önemli değil zaten, Arabistan'da yaşananlar onların ayıbı bunu herkes biliyor..

    YanıtlaSil
  7. Arabistan'da yaşananlar zaten malum onu tüm dünya biliyor da müslümanların böyle lanse edilmesi korkunç. sonra Kore'ye gittiğinde insan "ben müslümanım" demeye çekinir hale geliyor, çünkü herkesin bu gösterdikleri gibi olduklarını sanıyorlar. Din ayrı bir şey o dinin nasıl yaşandığı apayrı. inşallah bir daha cesaret etmezler..

    YanıtlaSil
  8. yaptıkları şeyi asla müdafaa etmiyorum yanlış anlaşılmasın.. yani sırf bi sanatçıyı seviyorum diye her yaptığını doğru gören bi oppacı ergen değilim..anlatmak istedikleri şeyi çok yanlış yoldan anlatmaya kalkmışlar, araştırmadan etmeden, acaba biz bunu yaparsak neler olur ne denir demeden saçmalamışlar işte..keşke daha ciddi bir özür dilenseydi ama en azından hatalarını fark ettiler, bir daha yapmaya cesaret edemezler heralde :)

    YanıtlaSil
  9. aynen öyle canım yorumunun her cümlesinin altına imzamı atabilirim. Arabistan'da yaşanan haksızlıklar falan zaten bilinen şeyler de bununla dalga geçmek size mi kalmış. bu durum çok canınızı sıkıyorsa oturun bir siyaset programında insan gibi tartışın ne derdiniz varsa, şov programlarında dalga geçmekle olmaz bu işler.. onların kültürüne has birçok şey de beni son derece rahatsız ediyor ama bu bizi ilgilendirmez, hoşgörülü olmak zorunda herkes. mesela erkeklerin dudak dudağa fotoğrafları bence hiç hoş değil ama onlar bunu normal bir şey olarak görüyor.. dediğin gibi köpek yemeleri falan.. ama dinle ve kültürle alay edilmez.. onlar yüzünden birçok Koreli biz Türklerin de böyle cahil ve yobaz olduğunu sanıyor maalesef.. Biraz gözlerini açsınlar artık.. Ve o insanlar için zamanında ölmeye giden askerlerimizi biraz olsun düşünselerdi böyle yapmazlardı. çok çok haklısın..

    YanıtlaSil
  10. @hayal ben seni anladım canım :) Korelilerin tek amacı nasıl daha fazla rating alabilirim kaygısı işte. biraz düşünselerdi işin nereye gideceğini anlarlardı zaten. haklısın ama başta özür dilenmeyecek denmişti sonra dilediler en azından. belki hatalı olduklarını düşünmeseler de bir daha daha fazla düşünürler dinin nerede kullanılıp kullanılamayacağını..

    YanıtlaSil
  11. eline sağlık canım, çok güzel bir yazı olmuş. hepimizin duygularına tercüman olmuşsun. Koreliler hatalarını anladı anlamasına ama tüm dünyadaki müslümanların kalbini kırdılar bir kere. ayrıca bunu yaparak kendi ayaklarına sıktılar; çünkü kore dalgası endonezya, malezya gibi büyük nüfuslu müslüman ülkelerde popülerlik kazanarak bu kadar büyüyebilmişti; şimdi forumlarda bu ülkelerden yazan insanların öfkeli çıkışmalarını okur oldum. neyse, ne diyelim, umarım böyle düşüncesizce bir olay bir daha yaşanmaz. sevgilerimle ^^

    YanıtlaSil
  12. İslamiyetin doğduğu coğrafya medeniyetler beşiği ve islamiyetin yanlış algılanıp dünya gerisinde kalan yine aynı coğrafya. malesef kabul edilesi bazı cehillikler mevcut. Akp sayesinde tüm hızla iran rejimine dört ayak gitmekteyiz:( neyse konuyu bozmamalı. bu programa gelinceye kadar islamiyeti sadece apar kültürüne göre algılayan korenin soğuk y6eşil çay reklamları da akıllara zarar malesef. korelilerin algılayamadığı şu: bir arap toplumu var bir de islam toplumu evet hala cadırlarda yaşayan var ama bu bir kesim. bir kesim bir kültürün tamamını asla yansıtamaz. hepimiz nasıl lahana çorbası içmiyorsak ya da roka salatasız kahvaltıya bile oturmuyorsak hepimiz çadırda yaşıyor eli silah tutuyor olmayız. Protect boss dizisinde bile kız camiye gidiyor arap asıllı müzlimanları görteriyorlar temsili. ya geri zeklılar o cami kore savaşı sonrası Türkler'e iyi niyet gösterisi için saygı adına yaptırıldı.Kore dizisi hastası olarak gittikçe kore ve dizilerinden soğumaya başladım. Bizde şunu mu diyelim siz de grup olarak baştan sona gay görünmektesiniz bizim toplumuzda hoş karşılanmaz siz tukakasınız mı ya da sizin kültürel giyim kuşamınız aslıunda özünüz farklı hatta böyle lanse edilseniz de siszin de halkınızın erkekleri daha erkeksi giyinmekte bu bir show farkındayız mı off cümle bile toparlayamıyorum bu konularda çok kızgınım.

    YanıtlaSil
  13. Kızın sesi gerçekten güzel, Lim Hyung Joo'nun da dikkatini çekti ki olumlu şeyler söyledi. Dikkat çekmek için böyle bir şey yapmasına gerek yoktu. Bir de söylemeden geçemeyeceğim, o görünümlü bir anne babadan o kızın ortaya çıkmasına şaşırdım. Bir estetik mucizesi daha mı acaba? :P

    Konuya dönecek olursak, olanlar hakkında içimden geçenleri yazıya dökmüşsün Masal, ellerine sağlık :) Leeteuk konusunda ise, bir başka SJ üyesi yapsa şaşırırdım ama Leeteuk'tan bahsediyoruz, grubun en patavatsız üyesi. Daha önce de söyledikleriyle başı çok derde girdi. Yazık, cahillik işte.

    Bu olaylar ilk medyaya yansıdığında ben de çok kızmıştım. İnternet sitelerinden özür dilemeleri yetersiz gelmişti. Ama sonra diğer Müslüman kardeşlerimizin yorumlarını okuyunca biraz daha sakinleştim. Sonuçta Ramazan'dayız ve her zaman söylediğimiz gibi İslam hoşgörü dini. Kin gütmek bir Müslümanın şahsiyetine uymuyor (söyleyene bak :P). Bundan sonra bu tür şeylerle bir daha karşılaşmayız umarım :)

    YanıtlaSil
  14. sağolasın canım, haklısın tüm dünyada Kore dizilerini, filmlerini, gruplarını en çok destekleyen milletler müslümanlardan oluşmakta. Sanırım zamanla bu da unutulur ama bu önyargı ne zaman son bulur o belli değil..

    YanıtlaSil
  15. ne güzel anlatmışsın canım, müslüman deyince herkesin özellikle bizi hiç tanımayan Uzak Doğu milletlerinin aklına ilk Araplar geliyor ama asıl bizler müslümanlığın temsilciliği olan halifeliğin sahibi, yüzyıllar boyunca üç kıtada müslümanlığı temsil etmiş bir milletiz. İnsan hiç mi dünya tarihi okumaz, bir de 50li yıllarda sizin için taa Türkiyelerden gelen Türk müslüman askerlerini düşünseler ya, onların dinini de karalıyorlar bu yaptıklarıyla. Araplık ayrı müslümanlık ayrı kardeşim, onların adetleri, kültürel gelenekleri, kıyafetleri tüm müslüman devletleri bağlamaz ki..

    PTB'de bahsettiğin detay gerçekten çok ilginçmiş. diziyi izlediğimde ben de dikkat edeceğim. yalnız sırf rating kaygısında oldukları için doğru dürüst araştırma yaptıklarını da düşünmüyorum. aa cami mi Araplar yaptırmıştır işte demiş geçmişlerdir..

    ayrıca onların da cinsel tercih konusunu bu kadar sulandırmaları, erkeklerin bu kadar samimi olmaları, kızlardan beter bakımlı makyajlı olmaları evet beni de deli ediyor ama saygı duyuyorum. aynı saygıyı da bekliyorum elbet.. çünkü bu tür şeyler açık oturum programlarında konuşulmalı, ucuz eğlence programlarında değil..

    YanıtlaSil
  16. bu kızcağız eğlence sektörüne girmek istiyorsa kesin seri estetik ameliyatlarından geçmiştir bence, anne babaların çocuklarına estetik ameliyat hediye ettikleri bir ülkeden bahsediyoruz sonuçta. sesi de çok güzel gerçekten bu aptal şova hiç ihtiyacı yoktu oysa ki..

    Leeteuk'a da fazla kızmadım aslında, ellerindeki senaryoda ne yazıyorsa onu yapıyor ünlüler bu programlarda o belli bir şey.. bu çocuk çok patavatsız tabi orası ayrı :)

    haklısın canım biz yine hoşgörümüzü takınıp onları affettik ama bu önyargıdan bir an önce kurtulurlar umarım..

    YanıtlaSil
  17. ellerine sağlık herkesin hislerine tercüman oldun
    sbs nin yaptıklarına çok kızdık üzüldük ama ben kuru bir özürle geçiştirmelerine daha fazla sinirlendim
    yaptıkları yenilir yutulur bir şey değilki sadece bir özürle savıyorlar
    peki programı izleyen insanlar ne olacak önyargısı olmayanlar bile şimdi tüm müslümanları nasıl görecekler öyle fikirler bir kere akla girdimi kolay kolay çıkmaz yerleştirdikleri bu fikri nasıl düzeltecekler daha doğrusu neden düzeltmeye dayalı hiç bir faaliyetleri yok sen kalk pervasızca şeyler yap sonrada sadece bir özürle her şeyi kapat oldumu şimdi
    açıkçası bende bu kadar araştıran internet bağımlısı bir toplum da böyle bir hata yada cahillik yapılabilmesine ayrıca çok şaşırdım
    sanırım izleyenlerden müslümanlar dışında yok kardeşim o öyle değil diyen çıkmamış ben sadece müslümanlardan değil korelilerdende büyük bir tepki beklerdim
    böyle bir olay karşısında ne desek az bence ama inşallah tepkilerden sonra bir daha böyle şeyler olmaz
    umarım bir daha araştırıp soruşturmadan kafalarına göre saçmalamamayı öğrenirler

    YanıtlaSil
  18. çok haklısın canım çamur atılınca izi kalıyor bir kere maalesef.. Artık o insanların ön yargısı kırılır mı nasıl olur bilinmez ama bir özür dileyip de başka hiç bir şey yapmamaları kötü oldu. müslümandır cahildir fikrinden vazgeçmedikleri sürece böyle şeyler devam edecektir. bir daha olmamasını umuyorum ben de sadece..

    YanıtlaSil
  19. SELAM! Cidden aşırı sinirlenmiş durumdayım. Vay arkadaş ya! Nasıl başlayacağımı dahi bilemedim. Geçen bir arkadaş grubunda Kore ile ilgili bişeyler anlatıyodum. Onlar bana demesinler mi ' hadi ordan be! Onlar müslümanlara hakaret etmekten başka ne biliyorlar?' Şaşırdım. Neden böyle dediklerini sorduğumda ise SBS kanalının yaptığı CAHİLCE, TERBİYESİZCE VE EDEPSİZCE işi anlattılar. Tam olarak anlamamıştım o zaman ve pek de inanmamıştım açıkçası. Benim hep sevdiğim, dizilerini filmlerini izlediğim , şarkılarını dinlediğim, kültürleri hakkında bilgi edinmeye çalıştığım Korelilerin böyle düşünmesi ve büyük kanallarından birinin yanlış olan bu düşünceyi doğruymuş gibi lanse etmesi doğru olamazdı, en azından olmamalıydı! Kuzey ve Güney Kore Savaşı'nda 5.000 küsür asker yolladık oraya. Canları pahasına savaştılar. Onlar için eli silahlı terörist yerine konulan MÜSLÜMANLAR yaptı bunları. Ne kadar kadir kıymet bilmez bir milletmiş. Bizler çıkıpta onların iğrenç yiyecekleri, kültürleri hakkında böyle yalan yanlış programlar yapıyor muyuz? Köpek yiyorlar ve midemi altüst eden daha nice şeyler yiyorlar. Ben çıkıpta onlara hakaret etmiyorum herhangi bi yerde . Cahil cühela takımıyla uğraşmak gerçekten zor iş. Ellerinin altında son teknolojinin ürünleri ama ... Bu milletten soğumaya başladım yani o derece. Bir de mesleğimi Güney Kore'de icra etmek gibi bir hayalim vardı. Peh! Hiç gereği yokmuş ya! Dinime saygı göstermeyen bir millete hizmet etmek hiç bana göre değil. Arka fona da cami koymuşlar(!) O programın sahibi de yapımcısI da , oraya çıkan kızda çok büyük ahmaklık etmiş. Kızın sesi acayip güzel. Böyle karalamalara katılmadan da çok iyi yerlere gelebilirdi oysaki. Super junior'u dinlemedim hiç. Ve artık dinleyesim de gelmez bu saatten sonra. Ama varlığından haberim vardı. O çocuğa da kızdım. Sen ünlü ve gayet geniş imkanlara sahip bir insansın. Azıcık araştırmayla müslümanların yaşayışlarını öğrenebilirsin. Tek o değil bütün Koreliler öğrenebilir. Bir ' tık' kadar uzaklarında. Akla mantığa yatıyor mu bu yaptıkları? Hem müslümanlar böyle olsaydı dünya şuan bu halde mi olurdu? Ne kadar çelişkili! Ayrıca bu olay kuru bir özürle geçiştirilcek kadar da basit bişey değil. Özür diledin bari işin doğrusunu da anlat da tam olsun. Sizin de dediğiniz gibi illa Amerika'ya yaranıcam diye bu tür suçlamalara yer verilmesi oldukça yanlış.( Allah'a şükür MÜSLÜMANIM demek istiyorum burda. İçimden geldi. :) ) Türkiye, Malezya, Sudan ve diğer MÜSLÜMAN arap ülkerinin de içinde bulunduğu büyük bir topluluk Kore sever insanlardan oluşuyor. Hatta tanıştığım Malezyalı arkadaşlarımdan Kore ve dizilerini bilmeyen yoktu. Ağzımızdan Kore çıkınca yüzlerinde içten bir tebessüm oluşan MÜSLÜMAN insanlardı bunlar. Hani o terörist dediklerinden, uzun elbise giyip başları gayet güzel bir biçimde örtülü olan Kore sever MÜSLÜMANlardı. 'Ne edersen kendine' diye bir söz var. O kanal kendi popülaritesini artırmak yerine çok düşürdü. Türkiye ve diğer MÜSLÜMAN ülkerlerde bu durumun hemen kapanmayacağı , üzerine daha çok konuşulacağı kanısındayım. Ne komik! Artık Avrupalılar bile İslamiyet ile tanışıp MÜSLÜMAN olmaya başladılar. O örnek alıp bu rezaleti yaptıkları ülkenin vatandaşları yapıyor bunları. Hatta devlet kanalında 'AVRUPALI MÜSLÜMANLAR' diye bir program bile var. Bu kadar uzun yazmama rağmen içimi tam dökemedim ama neyse... Sevgili MASAL EVİ bu konuyu açtığınız için size can-ı gönülden teşekkürü bir borç bilirim. Bu konuya duyarsız kalmamanız beni çok çok mutlu etti. Yeni yazılarınızda görüşmek üzere. Şimdilik; HADİ EYVALLAH!!!

    YanıtlaSil
  20. haklısın canım sinirlenmekte, bu Avrupalıların Amerikalıların şimdi de Asyalıların Müslümanları karalama çalışmaları yetti artık gerçekten.. Müslümanlığı bilmiyorlar, tanımıyorlar, ama çok iyi biliyormuşcasına yorumlar yapıyorlar.. tüm Müslümanları hala Çölde yaşıyor, çadırlarda oturup develere biniyor sanıyorlar, hoş binsek de onları ilgilendirmez bu ya neyse.. hem Arabistan'da kadınlara yönelik bir haksızlık da varsa bu konu açık oturum programlarında seviyeli bir biçimde tartışılabilir, o programdaki üslup, tarz, hareketler iğrençti.. hele arkadaki cami simgesi, kızın başındaki örtü falan dalga geçilemeyecek kutsal şeyler bizim için.. ve o silah olayı zaten ayıbın en beteri. o eli silahlı terörist dedikleri kişiler zamanında onlar için kanını döktü ama unutuldu hepsi..

    ben uzun zamandır Güney Kore eğlece sektörünü az çok takip eden biri olarak şunu anladım, rating için yapamayacakları yok. saçma sapan izdivaç programları, 10 tane ünlünün bir araya gelip iki saat geyik çevirdiği gereksiz şovlar falan her kanalda var. adamlar izlenebilmek için ne yapacaklarını şaşırmışlar ama din ve kültür alay götüremeyecek hassas mevzular. ben onların yüzlerce şeyinde rahatsız olsam da saygı duyuyorum çünkü her milletin kültürü, dini ya da dinsizliği hepsi kendine hastır, onların bileceği iştir ve kimse bunları yargılayamaz..

    Uzun yorumun için teşekkürler canım, daha yazacak çok şey var ama en azından kanalda kuru da olsa bir özrün dilenmesi beni sakinleştirdi. hem bu önemli günlerde affedici olmalıyız değil mi? bence tüm dünyadan milyonlarca Müslümanın deli gibi takip ettiği bir ülke olan Güney Kore bu hatayı bir daha tekrarlamayacaktır..

    YanıtlaSil
  21. Bir türlü şu videoyu izleyemedim ama bu yazılardan anladığım kadarıyla gerçekten Kore televizyonunda yayınlanan o programda Müslümanların damarına basacak bir şeyler yapmışlar.Bu durum karşısında bir şey fark etmekten çok mutluyum; ben de bir Kore dizisi hayranı olmama rağmen ülkemizdeki insanların Korelilere her koşulda gıpta edip büyük topluluklar halinde Koreli bir sanatçının her hareketini en ufak ayrıntısına kadar öğrenip takip etmeyi hayat gayesi haline getirmeleri zoruma gidiyordu.bu hangi millet olursa olsun özenti haline gelecek sevgiden uzak durmayı bilmemiz lazımdı, bizim bir kültürümüz ve dünyadaki başka bir şeyle değişemeyeceğimiz güzel bir dinimiz var.başka kültürlerin peşinde bunun kıymetini bilmeden heba olan gençlik yakışmıyor bize.burda şunu fark ettim ki bizde de dinine ve kültürüne sahip çıkan birçok aklı selim insan varmış. bu beni çok mutlu etti.bu nahoş duruma gayet yerinde tepkiler vererek kişiliksiz bir millet olmadığımızı göstermiş olduk.görmezden gelinemeyecek bir tepki oluşturduk ki özür dilemek zorunda kaldılar,bence bu da sevindirici bir şey.bu konuda yorum yapan herkese teşekkür etmek istiyorum...

    YanıtlaSil
  22. videoda genel olarak kadınların Arabistan'da ikici sınıf vatandaş oluşundan, haklarının yenmesinden bahsedilmek istenmiş ama bunu yapmaya çalışırken asıl Müslümanlıkla alay ettiklerini anlamamışlar. arkada cami simgesi vardı mesela ki cami sadece Arapların ibadethanesi değil bunu biliyorlardır sanırım. ayrıca din bir yana nasıl olursa olsun hiçbir ülkenin adetleriyle de kültürleriyle de dalga geçmek kimseye kalmamış.. müslümanlarla ilgili bu önyargıdan kurtulmaları gerek. hele hele müslümanları eli silahlı terörist olarak göstermeleri.. korkunçtu.. ben Güney Kore'yi seviyorum, sevmediğim yönleri de çok ama bunlar onları ilgilendirir, sevmeyen takip etmez sonuçta. ama böyle bir saçmalığı kimin yaptığını görürsem göreyim tepki verirdim, ister Koreli olsun ister Amerikalı isterse Türk.. hayran olmak her şeyi gözü kapalı kabul etmek değil çünkü..

    YanıtlaSil
  23. masalevi yazdıklarına katılıyorum..hiçbirşeye bağnazca bağlanmayacaksın..ayrıca deyinen arkadaşlar olmuş..çok da doğru bi tespit...koreliler köpek eti yiyor,ne kadar vahşisiniz desek ya da koreliler böcek yiyor ne kadar da pisler desek( yalanda değil,yiyenler var.) ya da korede her yer kimci kokuyor ne kadar pis desek ve öyle bi program yapsak koreyle ilgili,koreliler ne hissederler.ben o programı izledim çok yersiz ve gereksizdi.Çölde yaşayan o bedevi araplar,artık okyanus üstüne gökdelenler inşa ediyorlar...bi de hala deveye biniyorlar demişti o kızcağız....e çölde deveye binilir,ferrariye binecek değiller ya...ama eminim onu denemiş olan arap milyarderleri de vardır.ayrıca çölde bedevi hayatını yaşayanlarda varsa bu da onların seçimi.herşeyini bırakıp,çölün o otantik ortamında yaşamayı seçmiş batılılar da var,haberci programında görmüştüm.Bunu tiye almanın nesi komik ya da anlamı ne...herşey bahane ,islama sövmek şahane....ve maalesef kore tvleri bunu hep yapıyorlar...bi arada bi türk çocuğu çıkarıp abuk sabuk konuşturmuşlardı....velhasıl korede faşist bi damar vardır, Suju üyesi çinli çocuğun yaşadıkları mesela...en sonunda bıraktı gitti...hep saygı toplumu olduklarını söylüyorlar ama onlar da dejenere olmaya başladılar...

    YanıtlaSil
  24. Korelilerin faşist insanlar olduklarını bilmiyordum, ama artık buna inanıyorum ve bunun temelinde de batı özentiliğinin yattığını düşünüyorum. İkinci Dünya Savaşı'nın ardından Amerika'nın koruması altına girdiler ve inanılmaz bir yozlaşma yaşamaya başladılar. dilleri yarı Korece yarı İngilizce saçma bir hal almış, şarkılarının yarısı İngilizce, her dizide filmde Avrupa'ya, Amerika'ya gitmek en şahane şey olarak gösteriliyor.. e bunun sonucunda da Amerikalıların en büyük düşmanı Bin Ladin Müslüman diye tüm Müslümanlar tü kaka olyor işte.. önce Müslümanlık nedir öğrenip sonra fikirde bulunmaları gerekiyor, ayrıca her milletin dini, kültürü, yaşayışı kendisini ilgilendirir, hiçbir yerde hele hele ucuz bir şov programında böyle şeylerle dalga geçilmesi söz konusu bile olamaz..

    YanıtlaSil
  25. Başta belirtmek isterim yapılan bütün yorumlara bütün içtenliğim ile katılıyorum.İslamiyet ile terör asla bağdaştırılamaz.Sadece İslamiyet değil hiçbir semavi din ve inanç terörle yanyana düşünülemez.İslamiyet yalnızca müslamanlara indirilmiş bir din değildir,tüm insanlık için indirilimiş bir dindir.Hal böyle olunca nasıl İslamiyet cahillikle ve bağnazlıkla bir tutulabilir.Yazık ki Koreliler için çok üzülüyorum.Bence bu tarz yorumlar ve fikirler sunmadan önce bu gerçeği bilmeleri gerekirdi.Bildiğim kadarıyla Hıristiyanlık Kore de yaygınlık gösteren bir inanç.Bence bu durum karşısında yine anlamlı cevabı ben değil onlar gibi bir hıristiyan olan Tolstoy Din Nedir? adlı kitabında vermiştir.Hıristiyanlar hakkında yüreklice eleştirilerde bulunmuştur.Hatta onlar hakkında,”Hıristiyan hayat tarzının sapması yüzünden,Hıristiyanlar putperestlerden daha kötü hale düştüler.”demiştir.Herhalde onların inandıkları dinin yaşadığı çarpıklığa bundan daha güzel bir yakıştırma yapılamazdı ki bu yorum 19.yy Rusya’sında yapılmıştır ve günümüz Hıristiyanlık yanlayışına nasıl da uyuyor.O çok özendikleri Avrupa ve Amerika, Hıristiyanlığı putperestlerden daha aşağı yaşıyor.Brenard Shaw’un söylediği gibi “Müşkülün müşkül üstüne, problemin problem üzerine yığıldığı günümüzde, bütün problemleri bir kahve içme rahatlığında çözen Hz. Muhammed'e, beşeriyetin çok ihtiyacı vardır.”Bunu ben değil bir Avrupalı tiyatro yazarı söylüyor.Yıllar öncesinde yapılan bu tespitlere kendileri nasıl duyarsız kalabiliyorlar.Asıl cahil kendileri olmuyor mu?Ben hiçbir zaman Kore kültür ve medeniyetini hor görmedim.Kore tarihi bir o kadar da eskidir.Hatta biz Türklerle kesiştiği nokta beni bir o kadar etkilemiştir;şöyle ki bilindiği gibi milâttan önceki asırlarda Kore’nin ilk devleti olan Kocoson ile Proto-Türkler olarak bilinen Hunlar arasında coğrafî ve kültürel açıdan oldukça sık münasebetler olmuştur.Bu iki devlet ve bunlardan sonra kurulan devletler de bir Altay kavimler birliği halinde Çin’e karşı savaşmışlardır.Bu esnada Korece ve Türkçe arasında hem kültürel hem de söz varlığı açısından birçok etkileşimde olması cabası.İşte müslüman bir türk olarak bunları bilmem ve onların dünya üzerindeki müslaman üzerinde yapılan bu tür kışkırtmalara bu şekilde prim vermesi Koreliler için acınası bir olay.Korece şarkılarda ingilizce kelimeler,abartılı kıyafetler,dış görünüşüyle canın istediği gibi oynayan estetik cerrahi masalarından kalkmayanlar… Batılılaşmayı yanlış anlayıp kültürlerinden , medeniyetlerinden,dinlerinden feragat etmiş kimseler...Araplar kendilerini bir müslüman olarak nasıl savunurlar bilemem;ama ben müslüman bir türk genci olarak eşitsizlik ,cahillik,insan katli ve cabası asla İslamiyetle bağdaştırılamacağını düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  26. her bir cümlenin altına imzamı atabilirim.. İslamiyetin ne olduğunu bilmeyen, araştırmayan, İslamı sadece Arapların dini olarak gören Avrupalıların ve Amerikalıların özentisi olduğu için Kore de böyle şeyleri normal görüyor. Yaptıkları cahillik bir yana bu saçmalıkları gösterme eleştirme biçimleri de korkunç. tamam diyelim ki gerçekten o programdakiler doğru, bu bile kimseyi ilgilendirmez. Bütün Araplar sanki çölde yaşıyor, silah taşıyor, küçücük bir kızın ünlü olma çabaları yüzünden bir sürü Müslüman'a resmen çamur attılar. Güney Kore bu batı özentiliğini yenmediği sürece başka dinlere kültürlere saygılı bir millet olamaz, ki bu sorun bizim ülkemizde de var. Genel anlamda Müslüman olan ülkemiz bile hala dinini tanımıyor, cahilce karalamalarda bulunuluyor bazen.. bu sorunlar ancak araştırarak ve farklılıklara karşı saygılı ve hoşgörülü olarak ortadan kaldırılabilir..

    YanıtlaSil
  27. suju uyeleri dalga geçmemiş mi öyle duymuşdum bhana haber verin

    YanıtlaSil
  28. Suju üyelerinden Lee Teuk Arabistan'da çıkan Shakira albümlerinden biriyle dalga geçti. O albüm gerçekten o şekilde çıkıyor mu bilmiyorum ama albümün aslında Shakira bikiniliydi, Arabistan versiyonunda her yeri kapalıydı kadının. Lee Teuk bu albüm afişlerini gösterip insanları güldürdü benim izlediğim kadarıyla..

    YanıtlaSil
  29. Ben bu olayı ilk kez duyuyorum. Mümkünse videonun linkini alabilir miyim? İzledikten sonra konu hakkında yorum yapsam daha iyi ve yerinde olur, çünkü hiçbir şeyden haberim yok. Yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla bütün Müslümanlara çamur atılmış, ama saçmaladıklarının farkına varınca kös kös özür dilemişler, ki bence bundan önce yeni bir programla İslamiyet tanıtılmalı ve yapılan hata için o programda izleyicilerden özür dilenmeliydi. Şimdilik bu kadar, lütfen videonun linkini gönderin.

    YanıtlaSil
  30. videonun linki budur:

    http://www.dailymotion.com/video/xkj9q7_sk-228-20110813-hanrel-clip1_animals#from=embed

    bahsettiğim yarışmada Arabistan'da yaşamış olan Koreli bir kız Arapların kıyafetleriyle falan dalga geçiyor ve Müslümanlar eli silahlı kimseler olarak gösteriliyor, yarışmanın arka fonunda da cami simgesi var, dine hakaret var ortada kısaca.. bence çok haklısın,sbs özür dilkedi bu da güzel bir gelişme ama bence de yarışmanın yeni bölümünde İslamiyeti'in gösterdikleri gibi bir din olmadığını anlatmalıydılar.. umarım bu ön argıları bir nebze olsun azalır..

    YanıtlaSil
  31. [...] değiniyor, bazense bizim içimizde tuttuklarımızı O, güzel kelimeleriyle dile getiriyor (bknz SBS’nin Özrü)  Her konu hakkında söyleyecek güzel cümleleri olan Masal Evi’ni işte bu yüzden biz [...]

    YanıtlaSil