Sayfalar

11 Ağustos 2011 Perşembe

"10 Küçük Zenci" çizgi romanıyla karşımızda^^



D&R'da görür görmez aşık oldum bu çizgi romana ve hemen aldım.. Agatha Christie'nin en sevdiğim kitabıdır 10 Küçük Zenci, zaten 10o milyon satışla hem en çok satılan Agatha Christie kitabı olmuş, hem de en çok satılan kitaplar arasında 7. olmuş. hak ediyor kesinlikle.. bu kadar eğlenceli, heyecanlı ve sonunun tahmin edilmesi imkansız bir polisiye yoktur sanırım..

romanda 8 kişi zengin bir adam ve karısı tarafından Devon açıklarındaki Zenci Adası'na davet edilir. evde iki de karı koca hizmetçi ve uşak vardır. davetliler birbirini tanımaz ama ev sahibini tanıdıklarını sanırlar. ilk akşam salonda toplanırlar, uşak bir plak koyar ve hepsi geçmişlerinde cezasız kalmış cinayetleriyle suçlanırlar.. hizmetçi ve uşak da dahil.. ve birbirinden gizemli olaylar yaşanmaya başlar..

kitaptaki 10 küçük zenci tekerlemesini de yazmazsak olmaz şimdi..

On küçük Kızılderili yemeğe gitti,

Birisi kendisini boğdu ve kaldı dokuz.

Dokuz küçük Kızılderili çok geç kalktı,

biri uyuyakaldı, kaldı sekiz.

Sekiz küçük Kızılderili Devon'da geziye çıktı,

Biri burada kalacağım, dedi, kaldı yedi.

Yedi küçük Kızılderili odun kıydı,

biri kendisini kesti, kaldı altı.

Altı küçük Kızılderili kovanla oynadı,

bir balarısı, içlerinden birini soktu, kaldı beş.

Beş küçük Kızılderili mahkemeye gitti,

Biri hakkını aldı, kaldı dört.

Dört küçük Kızılderili denize gitti,

Biri hileye kurban gitti, kaldı üç.

Üç küçük Kızılderili hayvanat bahçesine gitti,

Birine ayı sarıldı, kaldı iki.

İki küçük Kızılderili güneş altında oturdu,

Biri güneşte kızardı, kaldı bir.

Bir küçük Kızılderili tek başına kaldı.

Gidip kendisini astı ve hiçbiri kalmadı.

benim tavsiyem 10 Küçük Zenci'nin önce kitabını okuyun sonra da bu tatlı mı tatlı çizgi romanı alın.. çizimler bir harika.. özellikle Zenci Adası'nı harika resmetmiş çizer Frank Leclercq.. ve de 10 küçük zenci biblolarını.. tam hayalimdeki gibi olmuşlar..

çizgi romanda yazarın bir diğer kitabı olan Mavi Trenin Esrarı da var. ben onu okumamıştım çizgi romanda okudum ilk defa. çok sevdim denemez, belki de önce kitabını okumalıydım, olaylar çok hızlı ilerledi çizgi romanda haliyle, fazla karmaşıktı benim için.. neyse bir de kitabını okurum artık :) yalnız burada Hercule Poirot'u çok sevdim denemez, ben onu çok karizmatik, yakışıklı bir dedektif olarak hayal etmiştim, çizgi romandaki Hercule fazlaca kilolu ve itici olmuş bence.. cık cık cık :)

çizgi romanda bir de Agatha Christie'nin esrarlı hayat hikayesine de yer verilmiş.. kadının hayatı da kitapları gibi gizem dolu gerçekten.. kariyerinin doruğundayken zor yıllar geçirmeye başlıyor ve bir gün ardında bir mektup bırakarak ortadan kayboluyor.. 500 polis, 15 bin gönüllü bu kadıncağızı arıyor ardından.. 11 gün kayıp olan Agatha, Harrogate'de bir otelde bulunuyor daha sonra.. fakat kadının bu esrarlı kayboluşu hiç gündemden düşmüyor.. Christie Şark Ekspresi'nde Cinayet romanını Pera Palas Oteli'nde yazdığı için kayboluşu bu otelle de ilişkilendirilmeye çalışıyor, olaya medyumlar bile giriyor.. çok ama çok ilginç gerçekten.. bu hayat hikayesi de okumaya değer bence..

NTV polisiye klasikleri biz manga severler için ideal.. alınız, keyfini çıkarınız efendim :)

11 yorum:

  1. ne güzelmiş bu çizgi roman işi! hiç haberim yoktu, hele türkçe'ye çevrilmiş halde çizgi roman yapıldıklarını hiç duymamıştım. dediğin gibi birer tane edinmek lazım. agatha christie'nin rahat bir 30 tane kitabını okumuşumdur (evet, polisiye delisiyim ben de! :P) ama 10 küçük zenci bir başkadır, hatta en sevdiğim agatha christie romanıdır bile diyebilirim. onun o muhteşem sonu unutulur mu?! kırk yıl düşünsem yine de katili bulamazdım heralde :P ellerine sağlık canım, çok güzel bir yazı olmuş ;)

    YanıtlaSil
  2. ben agatha christie delisi bir insanım .o kadar çok kitabını okudum ki hepsini de çok severim .on küçük zenci de çok güzel bir kurguydu. bende bu çizgi roman serisinin nil de ölüm versiyonunu aldım .çizimlerle falan çok güzel olmuş .bir de ntv dorian gray in potresini çizgi roman şeklinde çıkarmış onu da aldım çok güzel tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
  3. Benim de Fare Kapanı' yla birlikte favori Agatha Christie kitabımdır. Bu hikayeyi oldukça heyecanlı bir o kadar da dokunaklı bulurum.Sonu kesinlikle hayatımda okuduğum en şaşırtıcı ve etkileyici sonlardan biriydi.

    YanıtlaSil
  4. rica ederim canım, ben de bir Agatha manyağı olarak çok kitabını okudum ama en sevdiğim kitabı bu oldu.. bizim gibi manga severler için böyle çizgi romanlar da çok cazip oluyor :)

    YanıtlaSil
  5. şark ekspresi'nde cinayet kitabının çizgi romanı vardı bende de.. kitabı okuduktan sonra çizimi çok acayip oluyor böyle hayal ettiğinden farklı tiplerde insanlar evler falan.. mesela hercule poirot'u sevmedim mavi trenin esrarı'nda..
    senin tavsiyelerin de aklımada.. zaten d&r'a bayılıyorum, ilk gitmemede bakacağım :)

    YanıtlaSil
  6. benim kesinlikle tahmin edemediğim sonu olan tek kitaptı, ki polisiye romanları çok okuduğum için az çok tahminlerim tutar.. bu arada kitabın gerçekten trajik bir yöne de var, çok doğru tespit..

    YanıtlaSil
  7. bende okumuştum gerçekten çok güzel ve daha bir sürü kitabını okumuştum insan bir anda buluveriyor romanın içinde kendisini

    YanıtlaSil
  8. evet bence de yazarın en güzel romanı bu kitap..

    YanıtlaSil
  9. On küçük zenci favori Agatha Christie romanlarımdandır. İlk okuduğumda 14 yaşında falandım sanırım, baya tırsmıştım bu romandan. çizgi romanınıda merak ettim doğrusu.
    Benim favori Christie romanım. doğu ekspresinde cinayet ile Ve perde indidir. Poirot'un olduğu romanlar her zaman daha iyi oluyor kanımca...

    YanıtlaSil
  10. @sheyma Doğu Ekspresinde Cinayet'i ben de çok severim, hele pera'da geçiyor olması çok güzel gerçekten.. Ve Perde İndi'yi okumadım, hemen almalı o zaman:)

    YanıtlaSil
  11. Ve perde indi'yi diğer agatha romanlarından ayıran bi özelliği vardır ama bunu okumadan anlatırsam romanın tüm tadı kaçar mutlaka okumalısın diyorum. başka bişey demiyorum...

    YanıtlaSil