Sayfalar

10 Nisan 2011 Pazar

en güzel dizi OST'ları^^

Kore dizilerini sevme sebeplerimden en büyüğüdür müzikleri.. insanlar bu dizi işini gerçekten ciddiye alıyorlar, bir dizi için OST albümleri çıkıyor ki her  bir şarkıyı en iyi, en popüler şarkıcılar söylüyor.. ee hal böyle olunca bize de diziler bitse de yıllarca şarkılarını dinlemek kalıyor.. bizim en çok rating alan dizilerimizde bile bir şarkı yok doğru düzgün.. aşk-ı memnu bile iki sezonu şarkısız bitirdi, başkalarının şarkılarından otlandı pess :)

her neyse, onca şeyi yazmışken sevdiğim dizi OST'larını da yazayım dedim buraya. belli bir sıraya koymuyorum.. hepsinin yeri ayrı benim için..

SECRET GARDEN- APPEAR







sabahın köründe kalkıp 8.45 dersine yetişmeye çalışırken, üstüne üstük ağzına kadar dolu tramvayda ayakta kalma savaşı verirken bu şarkı imdadıma yetişiyor :) tüm bunlara rağmen beni anında mutlu ediyor, yüzüme kocaman bir gülümseme konduruyor, sonra insanlar delirmişim gibi bana bakıyor :) kısacası Secret Garden işte, şarkısı da kendisi gibi eşsiz, kelimeler yetersiz kalıyor onu anlatmaya..

BOYS OVER FLOWERS- BECAUSE I AM STUPID







boys over flowers diyince benim aklıma bu şarkı geliyor nedense.. bu dizinin tüm şarkıları tartışılmaz bir harika ama bu şarkı diziyle özdeşleşmiş bence.. özellikle ilk 15 bölümde dizinin sonlarında bu şarkının çalması çok hoştu, daha sonra SS501'in başka bir şarkısıyla bitmeye başladı dizi, ben pek alışamamıştım bu duruma.. kısaca, çoğumuz bu şarkıyı romantik kemanıyla gözyaşları döken Yoon Ji Hoo ile özdeşleştiriyorsak da, bence bu şarkı dizinin en güzel şarkılarından..

MY GIRLFRIEND IS A GUMİHO- LOSING MY MIND







hani yukarıda bahsettiğim tramvayda ost dinleyip gülme olayı var ya, işte bu  şarkı da o olaya örnek gösterilebilir diyorum.. çok canlı, çok tatlı, tam diziye yaraşır bir OST olmuş. üstüne üstük bir de Lee Seung Gi tarafından söylenmiş, ee daha ne olsun :)

MY GIRL-SANG EO REUL SA RANG HAN IN EO






my girl'ü o komedi havasından sıyıran güzel müziklerden bu da.. never say goodbye gibi şarkıların yanında iyi geliyor insana.. romantizmi hissettiriyor gerçekten..

GOONG- PARROT







bu şarkıyı yüzlerce kez dinledim denebilir. Howl'u zaten çok severim, bence Kore'nin en güzel sesli şarkıcılarından kendisi. adam bir de böyle romantik bir şarkı söyleyince insan mest oluyor.. Goong'un tüm şarkıları güzel olsa da bu şarkı favorim..

YOU ARE BEAUTIFUL- STILL







aslında bir açıklama bile yapmama gerek yok, ortada bir dizi OST'u var ve onu Hong Gi söylemiş, tamam konu kapanmıştır :) şaka şaka bir şeyler söyleyeyim, benim you are beautiful sevgim zaten malum, bu şarkı da diziye gerçekten çok yakışmış, hele 5. bölümde  Anjell'ın sahnede söylemesiyle bu şarkıya hasta olmuştum denebilir. ama Hong Gi başka.. ondan dinlenmeli..

HANA YORİ DANGO- LOVE SO SWEET







çok az Japon dizisi izlemiş olsam da izlediklerimin içinde en güzeli tartışmasız Hana Yori Dango idi. onunla ilgili söyleyeceklerimi ileride yazacağım uzun uzun ama OST'ların içine onun ikinci sezonunun bu güzel şarkısını koymadan edemedim. ilk sezon şarkısı "wish"den daha çok beğendim ben bu şarkıyı.. "this song is so sweet" diyorum o zaman :)

A LOVE TO KILL- DREAM







A Love To Kill'i uzun uzun anlatmak isterim aslında, gerçekten harika bir dizi kendisi. dizi bir kenara daha o açılışındaki Bok Gu'nun Eun Suk'un başına silah dayadığı kısım bile çok güzel, ama o sahneyi güzelleştiren en büyük etmen bu güzel şarkı..

BOYS OVER FLOWERS- SOMETHING HAPPENED TO MY HEART







bu dizinin 15. bölümden sonrasını pek sevmem aslında. bence seyri değişip akışı bozulan dizilerden kendisi. ya da diğer bölümleri o kadar güzel ki bana öyle geliyor belki de :) fakat bu şarkı bahsettiğim 15. bölüm sonrasında çalan şarkılar arasında en güzeli şarkı bence. insana diziyi bıraktırmıyor bir türlü. hele Jan Di'nin kendini havuza attığı sahnede çalması bir harika olmuştu..

FULL HOUSE- UN MYUNG







öncelikle belirtmeliyim bu diziyi hiç sevmiyorum. benim ilk Kore dizisi hüsranımdır kendisi. hatta beni bir süre Kore dizilerinden soğutmuştur. tabi Playful Kiss'ten sonra değerini biraz  anlamadım ama her neyse :) ama bu şarkı çok güzel. zaten Full House'u izleten üç sebep: ev+Rain+OST :) bu kadar.. ama ben bu şarkıyı kimin söylediğini bulamadım. Rain söylüyor gibilerinden söylentiler var ama ben pek inanmadım açıkçası..

WINTER SONATA- FROM THE BEGINNING







ilk göz ağrım Winter Sonata'mın OST'u.. insanı kalbini acıtabilecek güze sahip bir şarkı.. dizi bitse de şarkının etkisi asla geçmiyor.. belki de diziden daha ünlüdür bu şarkı, çünkü diziyi her izleyen ilk şarkısından bahsediyor.. Wınter Sonata'nın da tüm şarkıları güzel olsa da bu şarkının yeri apayrı..

I AM SORRY I LOVE YOU- SNOW FLOWER







bunu eklemesem olmazdı tabiki.. bi tanecik misamızın bi tanecik OST'u daha ne diyeyim.. hele son bölümde bu şarkının bir kadın şarkıcı tarafından söylenen versiyonu çalıyor ki uuf bir hafta ağlamaktan yataktan çıkamaz insan.. o kadar diyorum..

PERSONAL TASTE- MY HEART IS TOUCHED







Kore dizilerinin bitişlerde çalan şarkıları hep çok güzel oluyor. bu şarkı da öyle.  Seeya zaten "Crazy Love Song' ile kalbimi çalmıştı, bu şarkıyla birlikte kendisini daha da sevdim..

MARY STAYED OUT ALL NIGHT- HELLO HELLO







yazık olmuş OSTlardan bu güzel şarkımız da. çünkü kendisi sadece 3 bölüm boyunca çalabildi dizide. o da Moo Kyul bu şarkıyı 14. bölümde tamamladığı için malesef. kendisini dizinin main OSTundan daha çok sevdim, tabi burada Jang Geun Suk faktörünü de görmezden gelmemek lazım :)

STAIRWAY TO HEAVEN- BOGOSHIPDA







Korenin en ünlü dizi OST'uymuş bu şarkı. diziyi izledikten sonra öğrendim. tüm şarkıcılar bir kez söylemişler sahnede kendisini. yakışır.. böyle romantik, böyle güzel şarkı söylenmeli zaten.. helal olsun Kim Bum Soo..

SHINING INHERITANCE- LOVE IS PUNISHMENT







zavallı Hwan'cığım o soğuk nevale kız yüzünden sürekli aşk acısı çekmekte ve o sahnelerde de bu romantik şarkı çalmaktaydı.. çok duygusal bir şarkı, diziye iyi gitmiş gerçekten..

I AM SORRY I LOVE YOU- MA JI MAK SUN TAEK







belki tam olarak bir OST değil bu güzel melodi, ama hayatımda duyduğum en acıklı parça.. hala her duyduğumda gözlerim dolar.. hele misanın son bölümünde Moo Hyuk'un çocukluğundan itibaren hayatı gösterilirken çalması ağır darbe olmuştu benim için.. diziyi sevme nedenlerimden biri..

ON AIR- ONE WORD







itiraf ediyorum ben bu diziyi izlemedim :) ama OST'unu çok seviyorum, kendisi bir harika.. acaba neden?? çünkü çok tatlı biri tarafından söylenmiş.. bir dinleyin bakalım :)

şu an aklıma gelenler bunlar.. daha belki bir çok OST vardır böyle şu an unutmuş olduğum. olsun onları da yazarım, şimdilik bunları dinleyelim:)

8 yorum:

  1. nereden başlamalı nasıl yorumlamalı ahh en sevdiklerimi seçmişsin, müziksiz yaşayabileceğimi pek sanmıyorum. kore ost acayip bir olay dizi ile özdeşlemesinden de öte diziyi izlemsen de iyi bir ost gelip seni buluyor.

    YanıtlaSil
  2. aynen öyle canım, insan diziyi izlemese de şarkısını duyduğu an çarpılıp kalıyor, mesela on air, all in gibi dizileri hiç izlemedim ama OSTlarını hep dinlerim.. her diziye nasıl böyle vurucu şarkılar bulabiliyorlar, bravo..

    YanıtlaSil
  3. bende böyle bir post hazırladım ve bir sürü parça koydum çünkü hepsi çok güzel seçemiyorum .benim yazıda ki çoğu şarkı burda da var zevkler aynı .all in ost u bir başkadır hala dinlerim .zaten dizileri bu mükemmel ost lar güzelleştiriyor biraz da .eline sağlık çok güzel olmuş :)

    YanıtlaSil
  4. sağolasın canım, senin yazın ilham kaynağı oldu bana zaten :) dedim şu ostları bi araya toplayayım.. senin paylaştıklarının da hepsi favorimdi zaten.. all in'in ostunu da çok seviyorum ama bana Park Yong Ha'yı hatırlatıyor bu aralar, dinlerken tuhaf oluyorum..

    YanıtlaSil
  5. vayy, bu ne güzel yazı olmuş masalevi... yukarıdakilerin hepsi benim de bayıldığım müzikler. hatta üstüne secret garden'dan here i am, gumiho'dan fox rain, ve you're beuatiful'dan without words'ü de ekleyebilirim, o müzikleri de aşık olma derecesinde seviyorum :) daha da çok var hatta, skks scandal'ın müziklerinin de hastasıydım mesela. galiba bir liste de ben yapmalıyım :D

    YanıtlaSil
  6. sağolasın canım, ilk aklıma gelenleri koydum buraya, bir de her diziden bir tane alayım dedim yoksa fox rain, without words hatta onlara ilaveten secret garden-you are my spring,a love to kill-It's still love en sevdiğim ostlardan yine. senin listeni ve yorumlarını da merakla bekliyorum o zaman :)

    YanıtlaSil
  7. bence secret gardendaki harmonikalı müziğide mükemmel :)

    YanıtlaSil
  8. hatırlayamadım o müziği şimdi.. link atarsın bana bir dinleyeyim :)

    YanıtlaSil