Sayfalar

9 Nisan 2011 Cumartesi

"Hansel and Gretel" fantastik filmin kralı^^



bir dönem Kore korku filmlerine sarmıştım çok fena. hergün en az bir tane izliyordum kesinlikle. çok güzel filmlerle de karşılaştım "yok artık bu kadarı da olmaz" dedirtenlerle de :) her neyse, yine böyle güzel bir korku filmi arayışı içerisindeyken Hansel ve Gretel çıktı karşıma. konusu bana her ne kadar bunun bir korku filmi olmadığını düşündürse de, ilginç hikayesi hoşuma gitti ve izlemeye karar verdim. iyi ki de izlemişim. şu ana kadar izlediğim en hoş, en değişik, görsel açıdan en zengin filmlerden biriymiş kendileri meğerse :) konusuna geçmeden önce filmin afişlerine dikkat çekmek istiyorum, o fantastik masalımsı hava ancak bu kadar güzel yansıtılabilir, her bir afiş filmin gizemini içerisinde saklıyor adeta..



ormanın ortasında duran bu yalnız kapı afiş için ne güzel bir seçim olmuş.. her neyse filmin konusuna gelirsek,  filmin başrol oyuncusu Eun Soo -Cheong Jeong Myeong-  bir gün şehir dışında ormanlık bir yerde kaza yapar ve bayılır. uyandığında, gece olmuştur, yaralıdır,  yardım istemek için kalkıp ormana doğru yürümeye başlar fakat ortada kimseler yoktur. ve birden karşısına küçük bir kız çıkıverir..



filmin afişinde de görüldüğü gibi Eun Soo'nun karşısına çıkan bu küçük kız onu evine götürür. burası adeta bir masal evidir, Eun Soo oldukça şaşırır..



Eun Soo evde kızın abisi, küçük kız kardeşi ve anne-babasıyla tanışır. ev oyuncaklarla dolu, ortam çok tuhaftır. çocuk o gece bu evde kalır ve sabah uyandığında telefonunun çekmediğini görür. evin babadan onu şehre götürmesini istese de adam küçük kızının hasta olduğunu söyler, çocuk kendisi çıkıp şehre giden yolu arasa da bulamaz, adeta ormanın ortasında mahsur kalmıştır.. nereye giderse gitsin tüm yollar o ilginç masal evine çıkmaktadır.. zorunlu eve geri döner.. diğer gün ise onu kötü bir sürpriz belkiyordur, çocukların anne babaları acil bir iş için şehre gitmişlerdir. geride ise onlar dönene kadar çocuklara bakmasını rica eden bir mektup bırakmışlardır sadece..



korkmayın bu anlattıklarım sadece filmin ilk 10 dakikasını içeriyor, esas konu buradan itibaren başlıyor. çok değişik, karmaşık olaylar oluyor filmin devamında, şu an anlatmamak için kendimi zor tutsam da izleyin, bu zevki siz de tadın derim sadece..



yazımın başında da belirttiğim gibi film görsel açıdan çok çok iyi. ev, evin içerisindeki eşyalar, oyuncaklar,  fişe takılmadan çalışan eski kocaman televizyon, televizyondaki tarihi çizgi filmler, çatı katındaki eski eşyalar.. hepsi öyle değişikti ki insan masal ve gerçek arasında kalakalıyor.. çünkü Eun Soo hariç bu evde her şey bir masal dünyasına ait..



bu üç çocuktan en küçükleri olan Jeong Soon'a -Jin Ji Hee- bayıldım. çok tatlı, minicik bir şey.. ablası Yeong Hee -Sim Eun Kyeong- ise daha çok sevgi dolu kişiliği ve güzelliğiyle ön plana çıkıyor. büyük abi Man Bok -Eun Won Jae- ise kardeşlerini koruyabilmek için her şeyi yapabilecek bir karaktere bürünmüş filmde.. üçü de rollerinin hakkını vermiş, helal olsun çocuklara diyor insan filmi izleyince..



Eun Soo'nun bu filmdeki o tatlı, şaşkın halleri ise başlı başına bu filmi izleme nedeni olabilir. hani "temiz yüzlü adam" deriz ya adam öyle işte, çocuklar onu bırakmamakta haklılar, insana huzur, güven veren bir yüzü var gerçekten.. bu film için çok iyi bir seçim olmuş kendisi..



çok fazla bir şey anlatamasam da resimlerle göstermek istedim filmin gizemini, güzelliğini. son olarak izleyin bu filmi kaçırmayın derim. beni gerçekten çok etkilemişti ilk izlediğimde. bloğumun adını masal evi koyma sebebim de belki bu filmin bende kalan etkilerindendir.. Koreliler bu masal işini biliyor, güzel adaptasyonlar çıkarıyorlar, yeni yeni masallarda bulışmak üzere diyelim o zaman :)

12 yorum:

  1. yine hiç ilgimi çekmeyen bir filmdi, korkmaya doyduğum yıllarda karşıma çıktı geçen sene bir ara niyetlensem de geri durdum. kore masalları gerçekten de seviyor, haklısın...bloğunun ismine esin kaynağı olmuş ve afişlerde çekiyor hani yazın bir şans tanıyacağım bakalım.

    YanıtlaSil
  2. şans vermeye değecek bir film gerçekten, çok değişik ve gerçekten klişe değil.. ilk defa izleyeceğin için çok şanslısın derim :)

    YanıtlaSil
  3. Dün izledim bunu Masal'cım. Dediğin kadar varmış, hakikaten çok sıradışı bir filmdi. Özellikle ilk yarısı sürekli yusuf yusuf oldum :D İkinci yarı ise daha çok duygusaldı... Sonunda bazı şeyleri tam olarak oturtamasam da SPOILER mesela bu çocuklar nasıl büyümeden kalmış? evin, o resimlerin durduğu kulübenin olayı neydi? SPOILER genel olarak çok beğendim. Normalde korku filmlerinin yarısına gelince sonunu tahmin edebilirim; ama bu filmde onu yapamadım, o yüzden de hoşuma gitti galiba. Böyle orijinal filmlere sık rastlanmıyor :)

    Önerdiğin için çok sağol, öperim ^^

    YanıtlaSil
  4. izlemene çok sevindim canım, Hollywood klişelerinden sıyrılmış güzel bir film gerçekten ama haklısın karmaşık biraz. ama benim anladığım kadarıyla SPOİLER hani geçmişe döndüklerinde gösteriliyor ya, noel baba bunlara bir büyü yapıyor ve her istedikleri oluyor.. işte bu çocuklar da o güne kadar hep yetişkinlerden eziyet gördükleri için büyümek istemiyorlar ve hiç büyümüyorlar. filmin sonunda da eun soo onları ikna ediyor ve büyümeye karar verip gerçek dünyaya geliyorlar. kulübe olayına gelince o kulübe gerçek hayatı temsil ediyor bence çünkü herkes gerçek yaşına dönüyor orada. oraya girip yaşamak istedikleri şeyleri yazıyorlar, çiziyorlar defterlere ve o kulübeden çıkınca onlar gerçek oluyor.filmin sonunda da gerçek hayata dönmek istediklerini yine oradaki defterlerden birine yazmış olmalılar SPOİLER. tabi daha sembolik anlamlar da taşıyor olabilir her şey sonuçta masal uyarlaması ama anladığım kadarıyla böyle :)

    YanıtlaSil
  5. SPOILER Evet, ben de öyle anladım, ama her şeyi Noel babaya bağlamalarına pek inanamadım galiba, haha :D Yani daha bilimsel bir açıklama bekliyordum... Gerçi korku filminde ne bilimselliği, di mi? :P SPOILER Neyse, böyle şeylere takılmayınca gayet hoş bir filmdi, izlediğim için memnunum :)

    YanıtlaSil
  6. bu konuda çok haklısın insan filme kendini kaptırınca sonunda mantıklı bir şeyler bekliyor ama masal masallığını gösteriyor sonunda :)

    YanıtlaSil
  7. [...] hastası bi peri masalı dinle: Seni kore filmi “hansel ve gretel“e yönlendiriyorum sevgili [...]

    YanıtlaSil
  8. SELAM! Öncelikle şunu belirteyim; ilk defa bir bloğa yorum yazıyorum. buna sebep olan en önemli etken yazdıklarınızın ( her ne kadar bazılarına katılmasam da) samimi ve hoş olması.. Bu bloğa brişeyleri araken rastladım ve isim ilgimi çektiği için bir göz atma ihtiyacı hissettim. izlediğiniz filmlerin ve dizilerin bir kaçını ben de izlemiştim. Hansel ve Gretel i görünce yazınızı okumaya başladım. Filmi izlemeyen biri için doyurucu, tanımlayıcı bir yazı olmuş diyebilirim. Yazıyı okuduktan bir gün sonra da filmi ben de izledim zaten.. Filmi beğendim. güzeldi. Ancak dediğiniz gibi fantastik filmin kralı olduğunu düşünmüyorum. Fantastik film sever biri olarak daha iyilerini izledim. Hem görsellik, hem içerik ,hem de oyunculuk olarak bu filmden daha iyi filmler biliyorum. mesela; HARRY POTTER SERİSİ, yA da PAN'IN LABİRENTİ ( hatta bu film ödül bile almıştı. En iyi makyaj dalındaydı sanırım.) örnekleri artırmak elbette mümkün. ama ne gerek var şimdi? yoruma devam edeyim: Filmde en sevdiğim karakter EUN SOO ydu. filmdeki çocuğu sevmedim, hatta sinir oldum . Ne gıcık şey o öyle! O kadar sinir olmuşum ki adını bile hatırlamıyorum. En küçük kız çok şekerdi. Hele oyuncaklara bittim. ( Kendim de oyuncakları çok severim) Öyle bir evde yaşamayı kim istemez? Her yanı oyuncak dolu. Evin dıştan görünümü de güzeldi. MUTLU ÇOCUKLAR EVİ... Bu ismi sevdim. Rahip midir nedir, o adamla yanındaki kadına da gıcık oldum.. sinir şeyler! Neyse fazla ayrıntıya lüzum yok şimdilik! Genel olarak eğlenerek izlediğim bir filmdi. Beğendim hoştu. Aslında filmdeki sesler zayıf kalmış. bazı korkunç değil de ürkütücü sahnelerde ses insanı daha fazla ürkütebilirdi.Demin neyse dememe rağman hala yoruma devam ediyorum ya! Bak sen bana! Tamam. bu sefer gerçektan neyse... Ben kaçar.. Yeni yazılarınızı bekliyorum.. Yayınlanan diğer yazılarınız gibi zevkle okuyacağımı umuyorum . İNŞALLAH!

    YanıtlaSil
  9. selam canım! öncelikle bloğuma hoş geldin^^ uzun ve güzel yorumun için teşekkürler..

    ilk olarak Hansel ve Gretel teknik anlamda kral denilebilecek bir film değil aslında haklısın, ama hani bazı filmler vardır, teknik anlamda ne kadar basit olursa olsun insanı etkilemeye başarır, bu film de aynı şekilde etkiledi beni.. yoksa kabarık bütçeli birçok filmin ( ör. Harry Potter, Avatar, Yüzüklerin Efendisi vs. ) fantastik film dalında bu filmi sollayacağını biliyorum elbette.. Pan'ın labirenti filmini izlemedim ama tavsiye ediyorsan severek izlerim :)

    Eun Soo zaten dizinin tatlısı :) ben bu çocuğu çok sevdim bu filmde, hatta Cinderella Sister adlı bir diziyi sırf bu çocuk başrolde diye izlemiştim fakat hayal kırıklığına uğratmıştı beni.. Man Bok'u ben de sevmedim bir çocuğa göre fazla iticiydi bence. ama kızlar çok tatlıydı.. filme dair en güzel şey ev ve içerisindeki oyuncaklardı bence. fişi çekik Tv hala gözlerimin önündedir mesela.. ben yalnız daha ciddi bir son bekliyordum filme dair, beklentilerimi yüksek tuttum herhalde, ama fena değildi yine de sonu, iyi bağlamışlar en azından :)

    kendine iyi bak, ilgini çeken diğer yazılarıma da yorumlarını beklerim^^

    YanıtlaSil
  10. Hoşbulduk.Sana katılıyorum, daha farklı bir son olabilirdi. Pan'ın labirenti filmini tabiki tavsiye ederim. ama önce şunları belirtmem gerek. Birincisi, sevgili masal evi her ne kadar yazılarınızı okumuş ve sizin hakkınızda ( zevkleriniz) genel bir fikre sahip olsam da sizi tam olarak tanımıyorum. Mesela böceklerden nefret ediyorsanız filmi izlemenizi tavsiye etmem. Böcek korkusunu yenmiş biri olarak bana bile bazı yerleri iğrenç geldi, böceklerden dolayı. Konusunu falan burda yazmak isterim aslında ama fazla yer kaplar şimdi yazınca kendi yorumumu da eklemeden duramam en iyisi siz bir fragmanını falan izleyin önce.. :) ama herşeye rağmen beğeneceğinizi sanıyorum. Hele sonunu tahmin etmemiştim ben. Böyle olacağını tahmin etmemiştim. Aslında etmek de istemezdim. Sonunda gözlerimin dolduğu bir filmdi. Bana bile saçma gelen bazı yerler var ama onları görmezden geliyor insan. Siz de izleyin beraber yorum yaparız bu film hakkında. Bu arada ben kısa değil, uzun yazıların insanıyım. Yazınca pek kısa yazmam yakında benden bıkarsanız hiç şaşırmam :) :) Daha sonra görüşmek üzere.. HADİ EYVALLAH!!!:)

    YanıtlaSil
  11. İzlediğim enteresan filmlerden biriydi. Bence korku filmi değil gerilim filmiydi (: Filmin içinde nesnelere o kadar anlam yüklenmişti ve öylece ustaca kotarılmış bir işti ki. Özellikle çocukların oyunculuğuna hayran oldum^^ Oyuncu koçları her kimse ellerinden öper saygıyla önünde eğilirim ^^

    YanıtlaSil
  12. aynen yorumlarına katılıyorum, her nesneye, isme öyle anlamlar yüklenmişti ki filmin belki de çocukça olan konusu bambaşka bir şekle bürünmüş.. ben çocuklara ve Eun Soo'ya gerçekten bayıldım, oyunculuklarında da tek bir falso çarpmadı gözüme.. yalnız o evi eşyaları, nesneleri tasarlayan kişiyi de tebrik etmek lazım, fişi çekik televizyon hala aklımda mesela,ya da tuhaf pastalar kurabiyeler.. çok sevdim ben, banner'ımdan da belli zaten :)

    YanıtlaSil