Sayfalar

7 Temmuz 2011 Perşembe

A Tale of Two Sisters: psikolojik gerilim sevenlere..



bol güneşli güzel bir perşembe gününden herkese selamlar.. öncelikle her zamanki gibi kısaca gündemimi paylaşmak istiyorum. sonra esas konuya geçeriz :) geçen cuma itibariyle mezun oldum. tuhaf bir duygu gerçekten, insan okula başlarken hiç bitmeyeceğini düşünüyor. ama öyle değilmiş.. neyse konuyu değiştirelim.. Jang Geun Suk'un yeni filmi "You Are My Pet"in çekimlerine başlandı sonunda. bir ara bu film hiç çekilmeyecek sanmıştım. Jang saçlarını kestirmemiş evet, ama malesef yapacak bir şey yok :(




sonraa, "You Have Fallen For Me"nin 5. bölümü yayınlandı. konusu gidişatı hakkında pek bir bilgim yok ama biter bitmez izleyeceğim.. "Muscle Girl"ün ise son üç bölümünün çevrilmesini bekliyorum yoksa Japonca izlemek zorunda kalacağım ve kötü olacak :) son olarak Ft Island'ın Japonya konserinin biletleri tam 10 dakikada tükenmiş :( Japonlar'ın bu Koreli ünlü takıntısı hiç bitmeyecek sanırım. Hallyu Wave en çok oraya vurmuş. kıskançlığımı daha fazla ortaya çıkarmadan konuyu kapatayım en iyisi :) ama 10 dakika da kısa bir süre gerçekten, helal olsun :) haa unutmadan, Oldboy'un Hollywood yapımının yönetmeninin Spike Lee olacağı söyleniyormuş.. bu filmin çekimi de yılan hikayesine döndü, bitse de görsek nasıl bir şey çıkacak ortaya :)



"A Tale of Two Sisters" sık sık adını duyduğum, listemdeki filmlerden biriydi. psikolojik gerilim hastası olduğumu söylemiştim zaten.. forumlarda genellikle "hiçbir şey anlamadım, neler oluyor, nasıl film bu" gibi yorumlarla karşılaşsam da izlemekten vazgeçmedim ve kesinlikle bayıldım.. işte size başı sonu abartılmamış, saçma korku filmi öğeleriyle donatılmamış, Hollywood özentisi olmayan harika bir Güney Kore korku filmi..

 



film adından da belli olduğu gibi iki kız kardeşin öyküsünü anlatıyor aslında. kız kardeşler rollerinde Im Soo Jung ve Moon Geun Young var. abla Su mi (ISJ) bir akıl hastanesinde tedavi gördükten sonra evine döner. evde onu kız kardeşi Su Yeon, babası ve üvey annesi beklemektedir. Küçük kardeş içine kapanık, utangaç bir kız olduğu için ablası onu koruma görevini üstlenmiştir. üvey anne ise kızları pek sevmemekte, hatta Su Yeon'un kollarındaki yaralara bakılırsa dövmeye kalkmaktadır.. ve kadının bu olumsuz tavrı kızları çok kötü etkilemektedir..

 



kadın üstüne üstük kızların babalarına, kızlar eve geldikten sonra tuhaf şeylerin yaşanmaya başladığını söylemektedir. aslında kadın haksız da değildir. kapalı kapılar ardında  varlığı hissedilen bir hayalet evdekileri oldukça rahatsız etmektedir..



daha fazla bir şey anlatmayayım, bu filmi izleyip tadını doya doya çıkarın diyorum sadece.. zaten her şey bu anlattıklarımdan sonra başlıyor. yalnız tavsiyem filmi çok dikkatli izlemelisiniz, her replik ayrı bir anlam taşıyor filme dair.. bu arada filmin yönetmenini de ayrıca tebrik etmek istiyorum, serim düğüm çözüm bölümleri ancak bu kadar yerinde ve sırasıyla verilebilir izleyiciye.. tam kararında şaşırıyorsunuz yani, ne 1 dakika önce ne de 1 dakika sonra..

filmin bir de Hollywood yapımı var: the Uninvited. ben bunu izlemedim, birkaç kötü yorumla karşılaştığım için içimden izlemek gelmedi. My Sassy Girl'ün yeniden yapımını izlemiştim ve tüm komedi unsurlarını nasıl yok ettiklerini görüp üzülmüştüm. yine de merak edenler izlemeli, orijinalini de izlemiş olanlardan yorumları beklerim :)

son olarak filmin Japonya'daki tanıtımında Sertap Erener'in Here I Am şarkısı kullanılmış.. tabi yıl 2004.. Eurovision zaferimizden hemen sonra.. yine de çok hoş bir ayrıntı.. uzak doğu milletlerinin bizi biraz olsun tanıyıp sevebilmeleri hepimizin istediği bir şey.. son olarak herkese iyi seyirler diyorum. çok fazla yorum yapamadım, artık yorumları sizden bekliyorum :)

20 yorum:

  1. Öncellikle tebrikler Mezun Oldun :D
    Sonra da geçmiş olsun, işsizler ordusuna yani aramıza hoşgeldin :D Şaka şaka senin meslek çok güzel, eminim hayal-i olan bir işi bizden önce bulacaksın ;)

    A Tale of Two Sisters'ı daha kore delisi olmadan önce izlemiştim cnbc-e'de, ne yalan söyleyeyim anlamamıştım, daha çok acemiydim ozamanlar belki ondandır :P .Ama Sertab'ın japonya etkinliğinde oyuncularla olan bir pozunu yakalamış nette, o yuzden hep bir daha izlemeliyim diyordum. Sen böyle ballandıra ballandıra anlatınca tekrar izleyesim geldi :) Dizilerden filmlerin yüzüne baktığım yoktu ama bu aralar film izleme telaşındayım, iki kız kardeşi de listeye tekrar alıyorum ;)

    YanıtlaSil
  2. hayırlısı artık makinocum, şimdilik hayali olan olmayan her işi kabul etme kıvamındayım, ama hayali olan iş de bulacağız biz eminim :)
    a tale of two sisters'ı kesinlikle tekrar izlemelisin.. en güzel 3 5 korku filminden biri bence.. ama biraz karışık evet, ama artık yetkin birer izleyici olarak bu filmler kaçmaz bizden değil mi? :)

    YanıtlaSil
  3. başarabiliriz evet, yılmak yok ;)
    Hakikaten artık yetkin olduk, reklamlarla bölünen bir ortamda filmi izlersem olacağı oydu, şimdi tekrar ele alacağım filmi ;)

    YanıtlaSil
  4. old boy u bende çok merak ediyorum nasıl yapacaklar acaba çekseler de görsek :) bu filmi de bir gündüz vakti sakin kafayla izlerim artık :)

    YanıtlaSil
  5. omo beklediğim yazı gelmiş :D evet bu tepkiden sonra mezuniyetini kutlayabilirim, chukaheeee :D

    Geun Suk'un sevimli fotoğrafından bahsetmesem olmaz, ne güzel bişey o öyle, kutuyu açıyosun içinde Geun Suk çıkıyo :D

    Filme gelince, ilk izlediğimde gerçekten beğenmiştim. Ama tekrar izlemeyi planlıyorum çünkü bazı ayrıntıları kaçırdığıma inanıyorum. Ben her filmde yaşarım bunu, ilk izlediğimde kaçırdığım birkaç ayrıntı mutlaka olur :D bunu da telafi edince filmi daha çok beğenebileceğimi düşünüyorum :) sürprizli bi filmdi, dediğin gibi asıl olay senin anlattıklarından sonra başlıyor :D

    eline sağlık :D

    YanıtlaSil
  6. çok tebrik ederim tatlım, artık sen de gerçek hayata atılıyorsun demek! kolaylıklar dilerim ^^

    a tale of two sisters'ı daha üç-dört ay önce izledim. ve inanmazsın, küçük kardeşi moon geun young'un oynadığını senin yazınla fark ettim! amanınn! :D :D dört ayda bile kore kültürüm değişip gelişmiş valla, özellikle oyuncular konusunda. ben de çok sevmiştim, ama artık korku filmleri experi olduğum için tüm sürprizleri filmin yarısına gelmeden tahmin ettim maalesef... hatta burak'la birlikte izledik, tahminlerimi söyleyip haklı çıkınca onun da zevkini spoil ettiğim için bir daha benle korku filmi izlememe kararı aldı :D :D şimdi yalnız başıma korku filmi de seyredemiycem, tırsarım ben :P napıcam bilmiyorum valla :D :D

    bir de oldboy'un hollywood versiyonuyla ilgili bir şey söyleyeyim: bir ara steven spielberg ilgileniyordu bu filmle. hatta başrolde nicholas cage oynayacak diye bir söylenti çıkmıştı. ama sonra amerikalılara ağır gelir böyle ensest-mensest olayları, gişe yapamayız korkusuyla çekmediler, öyle kaldı o iş... şimdi spike lee işini ilk defa senden duyuyorum... bir de bu oldboy sonuçta çok ünlü bir film, neden yeniden çekiyorlar ki diye düşünür anlam veremezdim. ama ofiste iki tane amerikalı arkadaşla konuşurken (ki doktora öğrencisi ikisi de; yani boş beleş tipler değiller) ikisinin de oldboy'u hiç ama hiç duymamış olduğunu öğrenip dumur oldum! yani cidden amerikan sinema izleyicisi pek uzak doğu sinemasına rağbet etmiyor anlaşılan... remake yapma konusunda bir bildikleri varmış :)

    YanıtlaSil
  7. neden korku-gerilim filmlerini izlemeyi bıraktığımı tekrar hatırladım, çok korktum ya izlerken, bi de gece gece izledim :D

    sırf gerilim yapsalar iyimiş(hikayeyi çözmek eğlenceli oluyor öyle olunca) yada sırf korku(gerçek değilki bu deyip geçerdim) ama ikisi bir arada olunca benim bünye kaldırmıyor, izlediğim son korku-gerilim filmi bu olacak diye kayıtlara geçilsin istiyorum =)

    bir de sırf filmin final sahnesi anlatacağım bir yazı yazacağım ki benim gibi zayıf bünyeli kimse oturup izlemesin :D evet yapacağım bunu :)

    YanıtlaSil
  8. kesinlikle izle canım, psikolojik gerilim kategorisinde ödüle layık kendisi :) biz oldboy fanları Hollywood yapımını da deli gibi bekliyoruz! acaba nasıl olacak çok merak ediyorum :)

    YanıtlaSil
  9. kamsahamnidaa^^ çok teşekkürler canım valla karmaşık duygular içerisindeyim öğrenci olmamak değişik olacak gerçekten :)

    sen de Geun Suk fanısın sanırım oleyyy :) bu çocuğun da her hali tatlı ya.. dekolte de giyse saçını tuhaf şekillere de soksa soğuyamıyorum bir türlü :) kapıma içinde Geun Suk olan bir kutu bırakanın kırk yıl nesi olurum bilmiyorum artık :)

    a tale of two sisters ayrıntılarda gizli bir film gerçekten. defalarca izledim hala tuhaf ayrıntılar gözüme takılıyor her izlediğimde. mesela babanın sadece su mi ile konuşuyor olması çok acayip bir ayrıntı ama insan hiç sorgulamıyor izlerken. çünkü filmdeki herkes bir tuhaf zaten :) ben fazla yorum yapamadım spoiler'a kaçmasın diye ama bu filmin üzerinde saatlerce konuşulabilir..

    YanıtlaSil
  10. severim keratayı :D Geun Suk sevimli ya, gülüşü falan çok tatlı :) yalnız o sırtdekoltesi beni bir ara düşündürmüştü yani :D

    YanıtlaSil
  11. çok teşekkürler canım, gerçek hayat gözümü epey bir korkutsa da mezun olmak da fena şey değilmiş hani :) tuhaf hisler içerisindeyim bakalım öğrenci olmamak nasıl bir duygu :)

    Moon Geun Young'u tanımamakta haklısın, bu filmde kızın 8 yaşında gibi göründüğünü iddia etti arkadaşım izlerken, ben de bu insanların yaşının olmadığını anlattım ona :) sen tahmin ettiysen bravo gerçekten, ben bu su mi'de bir şeyler olduğunu fark ettim ama kardeşinin ölmüş olabileceği gelmedi aklıma. bir de üvey anne de aynı şeyleri görüyor yaşıyor falan ya, dedim bu su mi bu kadar deli olamaz, üvey annede bir tuhaflık var.. tabi film çorbaya döndü sonunda ancak uyanabildim ben :) bu arada benim ablam da senin gibi her korku filminin ortasında tahminler yapıp bizi deli eder :) sen yazınca o aklıma geldi :)

    Spielberg'i ben de duymuştum geçen yıllarda sevinmiştim hatta ama geçen hafta izlediğim Super 8'den sonra kararım değişti biraz, gerçekten kötü bir filmdi, gerçi Spielberg yapımcısıydı filmin ama yine de hayal kırıklığına uğrattı beni.. ben bu filmin Hollwood yapımının orijinalinden çok farklı olacağını düşünüyorum. bir kere konu bıçak sırtı ve uzak doğunun kültürel ögeleri de oldukça farklı.. açıkçası merak ediyorum nasıl olacak :)

    YanıtlaSil
  12. @hayal o sırt dekoltesinden sonra ben de ilişkimize uzun bir süre ara verdim ama yılların alışkanlığı olmadı be çingu :)

    YanıtlaSil
  13. @makino haklısın valla, dün iki arkadaşımla izledim bu filmi zavallılar bakamadı bile ekrana filmin yarısında gözlerini kapattılar herkes kaldıramıyor böyle filmleri, biraz psikopat olmak lazım :) hem korkutup hem meraklandırması da acayip oluyor insan merak edip bırakamıyor korksa da, zorunlu oturup izleyeceksin :)

    ama sonun yazma pliiiiz yazık izler belki insancıklar, spoiler yemesinler :) ya da baştan izlemezler belki iyi de olabilir :)

    YanıtlaSil
  14. sanırım filmin adı kaanlık sırlardı hatta bi ara tv8 dede yayınlanmıştı bende o zaman izlemiştim buyöenetmenim filmlerini severim özelliklede old boy filmi çok güzeldi tavsiye ederim korku türünde ji woon-kim üstüne tanımam bu yönetmen koredede dünya çapındada bir numara bu türde :D

    YanıtlaSil
  15. evet Türkiye'ye karanlık sırlar adıyla gelmiş bu film. ben de Türkçe alt yazılı izledim ilk seferde, anlamam açısından iyi de oldu malum film çok karmaşık :) bu filmin olayı zaten yönetmende saklı, adamın filme dair ögeleri zamanında teker teker ortaya çıkarması çok etkileyiciydi.. mesela küçük kızın ölmüş olduğu hiç aklıma gelmedi benim.. yönetmen gerçekten iyi iş çıkarmış..

    YanıtlaSil
  16. maslevi bana önerebileceğin romantik komedi kore dizisi varmı en çok coffe prince ve secret garden sevdim.bu tarz diziler varsa yazarmısın.you are beautiful ve kuz arkadaşm gumihoyuda sevmştm

    YanıtlaSil
  17. zevkler çok değişiyor ama sevdiklerimden yazayım sana :) benim sevdiklerim,

    marry me mary
    personal taste
    shining inheritance
    my girl
    goong

    arkadaşlar the greatest love'ın da çok güzel olduğunu söylüyor ama ben daha izlemedim.

    YanıtlaSil
  18. Personel taste ve my girlü izlemştm güzeldi. teşkür edrm

    YanıtlaSil
  19. hahaha:)) ne liste biter ne de yapılacaklar.. yaptıkça yenilenir:) kız kardeşler ne gerim gerim bir filmdi. başta fark ettim sonra yok değildir dedim sonra başta fark ettiğim çıkınca am ayaaa dedeim özetle: güzel ama pek de tavsiye edemediğim bir film. sadece gerildim.

    vee en önemli konu: tebrikler tatlım hayat şimdi başlıyor senin için. Hayırlısı olsun.

    YanıtlaSil
  20. sağolasın canım, hepimiz için her şeyin güzel olması dileğiyle inşallah..

    ben böyle gerilim dolu psikopat filmleri seviyorum sorun bende olabilir yoksa çoğu kız pek izlemek istemiyor böyle filmleri :) bende büyük ablada bi sorun olduğunu fark ettim de kardeşin ölmüş olabileceğini hiç düşünmemiştim, o yönden şaşırttı beni..

    YanıtlaSil