Sayfalar

7 Mayıs 2011 Cumartesi

En güzel Ft Island konseri: "2008 Thailand Concert"..

uzun zamandır Ft Island yazısı yazmamış olduğumu farkettim ve bu ihmalimi hemen kapatmak için bu güzel güneşli cumartesi gününde oturup yazı yazmaya karar verdim. bugün sizlere gelmiş geçmiş en güzel Ft Island konserinden bahsedeceğim: 2008 Tayland Konseri..



öncelikle kesinlikle bu kadar her yönden bu kadar özenle hazırlanmış bir konseriyle daha karşılaşmadım grubun. - ki DVDsi çıkmış olan tüm konserlerini, çıkmamış olanların da hayran çekimlerini izledim.- tabi benim böyle düşünmemde konserdeki bütün şarkıların "cheerful sensibility" ve "the refreshment" albümlerindeki şarkılardan oluşması ve elbette Won Bin'in de bu konserde olmasının etkisi büyüktür sanırım:) aah Won Bin sensiz konserlere de düşmanım bee..



konserin güzel olmasının birkaç sebebinden bahsedersek bir kere yukarıda bahsettiğim iki neden oldukça önemli. soonra.. çocukların hepsi çok ama çok özenle hazırlanmışlar bu konsere gerçekten.. ne konserler gördüm dandik bi kot tişörtle çıkmışlardı sahneye. ama burada.. saçlar harika yapılmış, konserin ilk yarısında beş hazine adasına giden denizci kıyafetleri giyilmiş, ikinci yarısında ise herkes kendi tarzına bürünmüş, Hong gi sempatik, romantik elemanımız, Won Bin ise yine grubun asi çocuğu..



vee elbette Hong ginin o büyüleyici sesi tam formundaydı bu konserde de. bunun söylememin sebebi şu ki bu narin çocuk bazı konserlerinde  hasta olabiliyor, sesi falan kısılabiliyor.. zaten Hong Gi'nin o rengi solmuş halini görünce dayanamayıp izlemiyor insan konseri sonra da.. ama burada öyle değil.. enn sevdiğim şarkıları en gür sesiyle söylüyor minik star :)



her neyse gelelim konsere, Ft Island'ın çıkışında tanıtım görevi üstlenmiş olan "Ft Island" şarkısı ile başlıyor konser. konserin ilk keşfettiğim videosu da buydu. günde 10 kez izliyordumo günlerde.. adımlarına kadar ezbere biliyorum o yüzden :)







isterdim ki burada söyledikleri bütün şarkılardan tek tek bahsedeyim ama bu yazı bitmez o zaman :) ama beni en çok etkileyenlerinden bahsedebilirim tabiki..  ilk olarak "person close to tears" şarkısı bu bahsettiğim etkileyici şarkıların başında geliyor benim için. belki de Ft Island'ın en duygusal, en romantik şarkısıdır kendisi.. hala her dinlememde yine yine tüylerim diken diken olur.. hele Won Bin'in rapi.. onun sesi olmadan şimdiki eksikliği bir kez daha fark ediyorum .. ama bir şeyi daha ifade etmek isterim ki bu güzel şarkı en yazık edilenlerden kesinlikle. "the refreshment" albümünün çıkış şarkısı "until you return" her yerde bangır bangır söylenmesine rağmen bu harika şarkı sadece Tokyo ve Tayland konserlerinde söylendi.. gerçekten çok yazık..







vee beşlinin her konserlerinde döner sandalyelerine oturarak söyledikleri bu tatlı şarkı.. "man's first love follows him to the grave". kendileri de öyle tatlı ki, şarkı söylerken her biri adeta kendi aleminde.. bir hayranlarına göz kırpıyor, biri diğer elemana sarılıyor.. bir de şarkının adına bakınca insan acaip dramatik bir şarkı dinleyeceğini umuyor ama alakası yok gerçekten :) (şarkının adı: bir erkeğin ilk aşkı mezara kadar gider. tam bir arabesk şarkı ismi ha, bu isimde Türkçe bir şarkı duysam hemen dalga geçerdim kesinlikle :))







bir de her konserimizin vazgeçilmezi "primadonna" var.. bu videoyu daha çok Won Bin için izliyorum çünkü bu şarkıyı her zaman çok severek, gülümseyerek söylüyor - ki kendisi her zaman gülen biri değildir.. bir yandan da insan Hong Gi'nin o sevimli pantolon zincirini, yeleğini, tuhaf kolyesini, Wonbin'in harika yırtık aletini görünce zaten doğal olarak videoyu izlemek zorunda kalıyor ehem ehem :) bu arada Ft Island hayranlarına da Primadonna deniyor.. ben alakayı çözemedim, primadonnalar kadın oldğu için mi acaba? yoksa bir anlamı yok mu? her neyse bilen varsa beni aydınlatır umarım :)







albüm şarkılarına ilaveten bir de "rock stage"imiz var konserde.. "hoobastank" grubunun "out of control" ve "crawling in the dark" şarkılarını söylüyor grubumuz bu performanslarında.. Hong Gi o acaip, dünyanın başka herhangi bir yerinde duyamayacağınız tuhaf İngilizcesiyle şarkının orijinalini falan bayağı değiştirse de o harika sesiyle dinletiyor yine şarkıyı.. ama Won Bin.. kendinden geçiyor şarkılarda adeta.. ben hep bu çocukta asi bir rockçı havasına sahip olduğunu hissetmiştim. ama son çıkardığı single (bkz: C'mon Girl) ile hayallerimi suya düşürdü.. olsun, diğer albümünde rock söyleyerek şaşırtır belki beni ha :)







veee.. bi tanecik şarkım "cling".. her yazımda onu ne kadar sevdiğimden bahsetmiş olsam da burada bir şey daha ekliyorum yorumlarıma: cling şarkısı en güzel bu konserde söylenmiştir.. zaten yine ihmal edilmiş şarkılardan olduğu için kendisi çok duyurulamamış olsa da, burada söylenilmiş olması bile yeter benim için.. buyrunuz:







diğer şarkıları da anlatırım ben ama neyse yeterli bunlar şimdilik.. geçen yıl bu zamanlar keşfetmiş olduğum bu konseri Ft Island geceleri yaparak düzenli bir biçimde izlemeye devam ediyorum. hepinize de tavsiye ederim..Hong Gi'yi dinleyin, çoğunlukla tuhaf şekillere, renklere soktuğu saçlarına, kıyafetlerine bakmayın, o sahnede bambaşka birine dönüşür, devleşir, tanıyamazsınız bile..

3 yorum:

  1. az önce dördüncü bölümü yazdım ft ısland 'ın after love şarkısını kullandım .çok seviyorum ben bunları :)

    YanıtlaSil
  2. uff o zaman hong ginin sesinden vurucu bi bölüm bekliyor bizi ha :)

    YanıtlaSil
  3. vurucu mu bilmem ama yazdığım en uzun bölüm oldu ve hongi tabi ki sahnelere büyülü sesi ile güzellik kattı :)

    YanıtlaSil