Sayfalar

30 Mayıs 2011 Pazartesi

Ben de kimbap yaptım^^



aslında ben kimbap yapalı 1 hafta oldu, ama ancak şimdi yazabildim^^ geçen Cumartesi Kore Sevenler Topluluğu'nun düzenlemiş olduğu KİM-FEST'deydim. etkinlik Taksim'deki Gaya'da oldu. "Kore Severler Topluluğu" çok güzel etkinliklere imza atan ve Kore'ye gerçekten gönül veren kişilerden oluşan bir grup. grup elemanlarının neredeyse tamamı öğrenci ve doğal olarak yoğunlar, ama buna rağmen sürekli aktif bir biçimde çalışmalarına devam ediyorlar. daha önce sanırım Ekim ayında da Ramen-Fest'e gitmiştim ve orada da çok eğlenmiştim. yaşça benden küçük kişilerle karşılaşacağımı sanmıştım gitmeden önce, ama öyle olmadı, gelenlerin arasında bir sürü üniversite öğrencisi hatta evli kimseler vardı. tabi küçükler de yok değildi, ama ortam güzeldi yine de^^ amaa.. o gün yapılan çekilişte benim ve arkadaşlarımın hiçbirinin adı çıkmamıştı ve taa Kore'den gelen bir sürü şeyden hiçbirini alamamıştık. o defterlerde süslerde öyle gözüm kalmıştı ki muhtemelen bir çoğu kırılmıştır sahiplerinin ellerinde^^ ama KİM-FEST'te öyle olmadı, kermes yapıldı ve ben de istediklerimi alabildim^^

pekii geçen hafta neler yaptık.. öncelikle bu seferki etkinliğe katılım oldukça azdı. ben bunun nedenini etkinlik duyurusunun geç yapılmış olmasına ve kimbap'ın çok da sevilen bir yiyecek olmamasına bağladım. ilk önce grup yöneticilerinden arkadaşım sevgili Yeşim bize kimbap nasıl yapılır anlatmaya başladı. kendine has üslubuyla güzel de anlattı^^ daha sonra malzemeler bir bir geldi ve biz de kendileriyle tanışmış olduk :)



bu gördüğümüz sevgili deniz yosunu yaprakları.. kimbap'ı sarmak için kullanılıyorlar. tam burada bir itirafta bulunmalıyım sanırım. birkaç yıl önce sanırım Misa'yı yeni izlediğim bir dönemdi, diziden etkilenerek kimbap yapmaya çalıştım kendimce.. tabiki yosun yaprağı bulamadığım için pazı yaprağı kullanmıştım ben :) gerçi yosundan daha yenilebilir bir şey kendisi orası ayrı^^



bunlar da kimbap'ın iç malzemeleri. Koreliler renklerin enerjisine çok önem veriyorlar. burada 5 rengin olması çok önemli. her biri ayrı bir özellik taşıyor. bu özellikleri de aşçı ablalar anlatmıştı ama unuttum ben :) neyse, sarı olan şey kesilmiş omlet parçaları. bildiğimiz omlet yapılıyor ve uzun uzun kesiliyor. onun önündeki kırmızımsı şey yine uzun kesilmiş sosis parçaları. sosislerin yanındaki ise turp turşusu. ona danmujiyi deniliyormuş Kore'de. tadı bizim turşumuza benziyor. yine yenilebilir bir şey :) ve en öndeki yiyecek maddesi de salatalık. böylece 4 renk elde etmiş olduk. 5.sini aşağıda göstereceğim. fakat diyelim ki bu malzemelerden biri elimizde yok. o zaman yumurtanın beyazını da ayrı pişirip keserek beyazın enerjisini yemeğimize katabilirmişiz..



solda görülen, 5. malzeme olan havuç. sert olmaması için havucu jülyen doğramamız gerekiyormuş. sağdaki ise ana malzeme olan pirinç. pirincin yapışkan olması önemliymiş. ama haşlanmalı mı buharda mı pişirilmeli o kısmı kaçırdım sanırım, miane^^ bu arada malzemeleri hazırlayan aşçı ablalarımız yiyebilmemiz için pirince tuz eklemişler. tuzsuz nasıl olurdu düşünemiyorum..



şimdi gelelim kimbap'ın yapımına.. önce pişirdiğimiz pilavımsı lapayı ince bir tabaka halinde yosun yaprağının üzerine yayıyoruz. yaprak ince olduğu için dikkat edilmeli, yırtılabilir.. ama bizim kimbap'larımızdan hiçbiri yırtılmadı..



sonra pilavın üzerine iç malzemeleri koyuyoruz. bu arada yaprağın açılmaması için en uca pirinç taneleri koymak gerekliymiş.. sonra iş sarmaya kalıyor. tabi bunun için de şu altta görünen hasır maddeye ihtiyacımız olacak. Korelilerin "pal" dedikleri bu şey bizim çaydanlık altına koyduğumuz altlıklara benziyor. Türkiye'de nerede bulunur bilmiyorum tabi..



sarılan kimbapın üzerine parlak görünmesi için susam yağı sürülüyor. ve sıra kimbapın kesilmesine geliyor. işin en zor kısmı da buymuş. yapışkan pirinç yüzünden bıçak oynamıyor ve kimbapın dağılması tehlikesi ortaya çıkıyor. ben çözümü bıçağa susam yağı sürmekte buldum. ama bıçağı sürekli silmek ya da yıkamak da bir çözüm olabilir.. tabi kendi mutfağınızdaysanız..



vee işte mutlu son! benim kimbaplarım^^ pilav açısından biraz dolgunca olsa da güzel oldu, ben beğendim en azından :) tabi görüntüsünü sadece. bir taneden fazla tadamadım bile.. o da uğraştığım için.. tuhaf bir kokusu var, yer yemez midem bulandı ve uzun bir süre de geçmedi bu bulantı.. ama sevenler de oldu, bazıları bir sürü yedi. tatmayanlar yine de tatmalı derim, en azından Moo Hyuk'cuğumuzun hatrına, çok seviyordu kuzucum :(



bunlar da kermesten aldığım telefon süsleri. biraz bulanık çıkmış burada ama.. şu mavili küçük adamın bir de kız versiyonu var, böyle saçı topuzlu çok tatlı.. onun fotoğrafını çekmemişim.. bunlarla idare edelim^^

bunlara ilaveten etkinlikte çok tatlı Koreli arkadaşlarla tanıştım. o konuşmaları, mimikleri.. resmen sempatiklik akıyor her hareketlerinden^^ bu arada bu arkadaşlardan biri olan Hyung Ju, Ft Island'ın bas gitaristi Lee Jae Jin'in liseden sınıf arkadaşı çıktı.. benim o anki hayretimi tahmin edebilirsiniz..

benden bu kadar.. son olarak şunu ilave etmeden geçemeyeceğim, geçen hafta yapmış olduğum kimbap'ın tadı,  benim yıllar önce yaptığım o çakma kimbap'a bayağı bir benziyordu. yani en azından andırıyordu^^ ama evdekiler "bu ne!" diyerek azıcık ısırıp atmışlardı zavallı yemeğimi T_T. hatta daha sonra Nilü'nün de pazı yaprağında kimbap yaptığını okumuş, çok şaşırmış, çok gülmüştüm^^ her Misa izleyicisi merak ediyor demek ki :) her neyse, benim Uzakdoğu yemekleri çalışmalarım tüm engellemelere rağmen devam edecek.. beni izlemeye devam edin :)

21 yorum:

  1. eline koluna sağlık, çok güzel gözüküyor kimbap'ın :)
    sosis konulmasa içine sarma gb limon sıkılıp üstüne löplöp yenilebilir sankim bu kimbap :)ama Moo Hyuk sever miydi o halini bilmem :)yine de bir gün bende demek istiyorum, bu yazıyı okuyunca deneyesim geldi :)

    YanıtlaSil
  2. Kimbap yapıp getir o zaman pikniğe sen aha :p
    Erkek var mıydı hiç, onu söyle. Ona göre bir dahaki etkinliğe gelebilirim bak hehe :)
    Çok güzel geçmiş günün çingu, kimbap'lar da hoş gözüküyor hani.
    Telefon süslerini de sevdim.
    Hyung jo'nun bütün iletişim ve sosyal medya adreslerini alsaydın :D

    YanıtlaSil
  3. süpermiş masalcım yaa! özendim valla :) jae jin'in lise arkadaşının yolu istanbula nasıl düşmüş?! valla şok... belki onun hatrına ft island istanbula konsere de gelir :) :)

    benim bi arkadaş da kendi sushisini evde yapıyor... bu hasır gibi altlıklar marketlerde satılıyor; kesin istanbulda da vardır (en azından uzak doğu marketlerinde)...

    neyse, afiyet olsun canım, bu güzel gününü bizlerle paylaştığın için teşekkürler ^^ bakarsın günün birinde hep birlikte toplanıp kimbap yapar, sonra da moo hyuk'u anarak afiyetle yeriz :D ;)

    YanıtlaSil
  4. kesinlikle denemelisin yapması çok zevkli, ama yemesi için aynı şeyi söyleyemem:) bana kalırsa ben ketçap mayonez falan da sıkardım üzerine ama olmadı o kadar insanın içinde, hem Moo Hyuk'cuğumuzun sevdiği gibi yiyeyim dedim.. yoksa biz adam ederiz bu kimbapı istersek^^

    YanıtlaSil
  5. kimbap yaparım da yemezsiniz emin ol feci bir şey yani :) etkinlikte az daha olsa erkek vardı korkma, hele geçen seferki ramen fest'te erkek nüfusu beklediğimden çoktu, çok kafalardı hem de, bayağı muhabbet etmiştik.. Hyung Ju'yu da facebooktan ekledim, artık hep ensesindeyim, beni Jae Jin'le tanıştıracak bir gün aha^^

    YanıtlaSil
  6. ahh ne güzel bi hayal bu Hikarucum, bir gün bütün bloggerlar bir araya gelip kimbap, ramen, fish cake falan yapmalıyız (bu arada Jun Pyo'cuğumuzu da anmış oluruz aha:)

    ft island İstanbul'a gelse daha ne isterim ki.. Hyung Ju'nun da ensesindeyim artık, amacım onun vasıtasıyla Honggi'ye ulaşmak nihaha! bu da Türk kızının Lee Hong Gi'ye ulaşma çabası olsun o zaman^^

    YanıtlaSil
  7. :D :D :D ederiz icabında...

    YanıtlaSil
  8. moo hyuk'u çağırırız derken!!! höt nereye çağırıyonuz, neler dönüyor burda :D :D :D namnamnam çingu, öcünü mü alıyorsun benden sana namnamnam dedim diye, al işte gene diyorum namnamnam hikaruivy :P

    YanıtlaSil
  9. çağırırız dememişsin ki anarız demişsin, ben de niye celalleniyorsam hemen :P çommal biyanada :( :P

    YanıtlaSil
  10. @makino: ahahah, çok alemsin çingum :D moo hyuk dünya ahret eniştemizdir, asılmayız, merak etme :D :D ayrıca o namnamnam lafı çok pis üstüme yapıştı; artık google'da namnamnam hikaru diye çıkıyorum! :D

    @masal: bence de tatlım! bir gün yapalım bunu; ama bensiz toplanıp da yapmayın, valla çok kıskanırım :D önümüzdeki üç sene içinde bir gün yapalım ama. o zamana kadar dönüp istanbula yerleşirim diye tahmin ediyorum :)

    aahhh, valla hong gi olsun, bigbang olsun, doğumgünü procesi olan gong yoo olsun; birinden biri istanbula gelsin artık yav... ama bizdeki koreli hayranlığı böyle devam ederse çok yakında gerçek olacak bu hayaller, demedi demeyin ;) yav ben cidden bir proje başlatıp tüm blogger'ları da göreve davet edicem; herkes en sevdiği oppa'sına ulaşsın kampanyası :D :D kaktüsünki elbette ji sub, seninki hong ki, serminin kye sang, astrea'nın seung ki, kimbap heralde yoo ah in der, tarih84ü artık google bile biliyor; benimki zaten hepinizin malumu... yalnız gong yoo'cular çok fazla; onlar arasında kavga çıkar diye korkuyorum! :D :D

    YanıtlaSil
  11. @hikaruivy namnamnam çok karizmatik bir isim ama valla bak için rahat olsun yani(kih kih :) )
    ji sub'u buraya getirmek iyi fikirmiş, gelmezse kore'ye gider köpeği kiki'yi kaçırırım, kesin gelir ozaman :)
    kiki: http://img690.imageshack.us/img690/8489/adszlei.jpg
    http://www.oneasianworld.com/wp-content/uploads/2010/08/so-ji-sub-new-doggie-pics1.jpg

    YanıtlaSil
  12. alemsiniz yahu:) pazı yaprağı hiç sevmem ama denemeye değer:) kara lahana severim ben de denememi onunla yapmalıyım:) gerçekten de güzel bir gün geçirmişsin, ft sınıf arkadaşı ile tanışman da ayrı bir güzel olmuş. dedikoduları alsaydın:) izmirde'de acilen kore restoranı açılmasını umudd ediyorum yıllar evvel açılmış ve tutunamamış şimdi olsa ne iyi olurdu. japon ve çin mutfağı çokça var, arada gidiyor nefsimizi köreltiyoruz işte.

    YanıtlaSil
  13. ahaha makino hiç sensiz çağırır mıyız so ji'yi aşkolsun, o da gelmez ki zaten en büyük hayranının olmadığı ortama :)

    YanıtlaSil
  14. @ hikaru: ahaha Gong Yoo her hayranına bir saat ayırsa ancak yeter, adamın popülaritesi tavan yaptı resmen :) herkes oppasına ulaşsın kampanyasını canı gönülden destekliyorum, ahanda seçim arefesinde bana oppamı vaadeden çıksın oyum ona böyle biline :)

    YanıtlaSil
  15. burası o açıdan çok iyi, bir sürü Kore restoranı var, her daim içeride Koreliler oluyor, etkinlikler falan da yapılıyor.. ama Kore dalgası tüm Türkiye'ye hakim olduğu için eminim her şehre Kore restoranı, kafesi falan yapacaklar.. ergenlerin baskısı yeter yani :)

    kara lahana da iyi fikirmiş, pazı gerçekten pek olmadı, tabi ben hiç çaktırmadım, harikaymış gibi davranmaya çalıştım :)sen de lahanayla deneyip izlenimlerini yazmalısın, bakalım o nasıl olacak^^

    YanıtlaSil
  16. @makinosev so ji'nin köpeği çok tatlıymış yaa, bizim de bi kikimiz olsa keşkee^^

    YanıtlaSil
  17. @masalevi seçim öncesi açıklıyorum;
    herkesin bir kikisi olcak,
    her şehirde kore yemekleri yapılan aş evleri açılacak,
    gong yoo doğum gününü istanbulda kutlayacak,
    görünüşü kimbap tadı yaprak dolmalı kimbaplar üretilecek kimbapsız çingu kalmayacak :)
    ve son bomba... popüler dramalarda geçen replik ve cast ile ilgili konulardan hazırlanan 100 soruluk testi geçen çingulara kore uçak biletleri beleş olacak... :P

    YanıtlaSil
  18. @makinosev ahanda süpersin makino koptum! oyum sana.. uff bu vaatlerle rekor kırarsın yemin ederim %50 garanti ediyorum :)kimbap görünüşlü yaprak dolması hayalim resmen :)Gong Yoo, Kore biletleri vee Kikiii :) ama Ft Island da her ay İstanbul'a gelip konser versin bir de.. işte o zaman Allah derim :)

    YanıtlaSil
  19. gerekirse kız kulesine kapatırız Ft Islandgilleri, sen hiç merak etme :D

    YanıtlaSil
  20. Ben bu etkinliğe katılacaktım ama unuttum hem de çok ilgilimi çekmiyor Kore mutfağı. Denedim ben bunu 1.5 yıl önceki Koresevenler tanışma toplantısında ama sevemedim.

    YanıtlaSil
  21. aa keşke hatırlayıp katılmış olsaydın görüşmüş olurduk ne güzel :)kimbap gerçekten çok feci bir şey yani bir tanesi zor yutuluyor haklısın, o da ısırılmazsa anca yutulur öyle feci bir kokusu var :) diğer etkinliklere gelmelisin güzel geçiyor ben eğleniyorum kendimce :)

    YanıtlaSil