Sayfalar

23 Ekim 2011 Pazar

Memory in Ft Island ve Heartache Etkisi..



Yurt dışı etkinliklerine biraz olsun ara verip Kore'deki hayranlarının gönlünü almak isteyen grubumuz mini bir albümle dönüş yaptılar sonunda. (Türkiye'deki bu zavallı hayranları da Korece albüm aşıyla yanıp tutuşuyordu ama neyse, benim de gönlümü aldılar işte ben öyle farz ediyorum :) ) Gerçi yıllardır göremediğim için tam albüm özlemiyle gün sayıyordum ama bu da bir şey :) 4 ayda bir böyle bir albüm gelsin ben razıyım, halimden memnunum kısacası :)

Bu albüm diğerlerinden farklı, sadece cover parçalardan oluşuyor. Ben hep diyordum şarkıların bir de Hong Gi versiyonu olmalı diye sesimi duydular sonunda :) 80'lerin, 90'ların şarkıları yeniden yorumlanmış, çok da güzel olmuş, Hong Gi ve Jae Jin harika iş çıkarmışlar yine, tüm şarkıları tükettim şimdiden.. Ama ama.. Bir Heartache var ki of of beni benden aldı kısaca..

1- HEARTACHE







Böyle güzel, böyle duygusal bir parça olamaz, dinlediğim an vuruldum, sadece gitar ve Hong Gi'nin sesi.. Gözlerini kapatıp saatlerce dinleyebilir bu şarkıyı insan.. Bir de şarkının 2. kısmında Hong Gi'nin söylediği kısımları Jae Jin'in söylesi çok güzel olmuş, çocuğun sesi duygusal şarkı söylemeye meyilli zaten, olmuş kısaca bu iş :) Haftalardır defalarca dinleye dinleye şarkıyı tükettim diyebilirim, hikayemin yeni bölümünde de kullandım, daha da çok yerde kullanılır, o potansiyel var bu şarkıda :)

Kısaca albümdeki favorim Heartache'dir.. Bu şarkıyı bize armağan ettiği için bizim minik oğlana teşekkür edip sıradaki şarkıya geçebilirim. Bu arada şarkının aslını da merak ettim ve üşenmeyip buldum.. Aslı da güzelmiş bence, ben sevdim.. Buyrunuz efendim :)

Heartache 1995 versiyonu:







 

2- LIKE THE BIRDS







Like the Birds çıkış parçamız. Klibini daha albüm çıkmadan önce çok merak etmiştim. Hani şu klipteki jipin sahibiyle ilgili haberler falan çıkmıştı. Ben klibin senaryosu değişir demiştim ama değişmemiş, yine jip vardı klipte ve yine 5 genç jipin tepesindelerdi. Onları gördükçe gülmekten kendimi alamadım, hala da alamıyorum. Neyse bu kadar dedikodu yeter, klip gayet güzel olmuş, Hong Gi kahküllü saçlarıyla iyiydi, fena değildi yani. (Bu arada hallyu star saçından sonra kahküllü saç modası mı baş gösterdi Kore'de, Jang Geun Suk da benzer saç modeliyle karşıma çıkıyor her yerde. Fena model değil ama bence erkeklere o kadar da gitmiyor..)

Neyse, klibin felaketi ödülünü Jae Jin yine kimseye kaptırmıyor sağ olsun. O saçlar, Rabbim!!! Yorum bile yapamıyorum, yorum sizin sayın okur :)

Şarkı da güzel, tam Ft Island tarzı bir cover olmuş, I Hope, Hello Hello tarzına yakın bir şarkıya dönüşmüş Like the Birds. Bu şarkının da orijinali nasıldı efendim çok merak ettim diyeniniz varsa buyrunuz :)

Like the Birds 1988 versiyonu:







Diğer 3 şarkı da yavaş şarkılardan oluşuyor, albüm slow ağırlıklı olmuş bu sefer. Ama ben Hong Gi'nin sesini yavaş şarkılarda daha çok sevdiğim için bana göre hiç sorun yok :) Bir de Jae Jin işin içine girince şahane şarkılar çıkmış ortaya, buyrunuz efendim, kulaklarımızın pası silinsin :)

3- EVEN YOU TEARS







4- NOT A TRUE GOODBYE







5- THAT PERSON IN SHINSADONG







Not a True Goodbye da favorilerimden.. Memory in Ft Island'ı dinleyin dinletin diyorum son olarak, hatta sadece ben demiyorum Yong Hwa da öyle diyor, onu kırmak olmaz şimdi değil mi ama :)

 

18 yorum:

  1. Of off offf (: Ayıla bayıla verdiğin bütün linkleri bir kaç milyon kez izledikten sonra yorum yazmak için yeniden dönüciiim sayın primadonna yaratıcısı insan (: Hong gi bu kıza hayranlarınızı katladığı için bir akşam yemeği borçlusunuz annem :D

    YanıtlaSil
  2. iyi dinlemeler canım, ben milyonlarca kez dinledim tükettim hepsini, hele heartache of off :) onu daha tüketemedim :)
    aah ah ne güzel dedin, hong gi bana yemek ısmarlasın ben mecidiyeköy'deki tüm billboardlara albüm afişlerini asmazsam ne olayım :)

    YanıtlaSil
  3. çok güzel bir yazı olmuş canım :) teşekkürler :) F.T Island benim Kore gruplarından ilk dinlediğimdir :) Cassie olmasam Pri olcaktım o artan F.t. sevgimin şiddetiyle o derece :) zaten şuan bile en sevdiğim gruplardan biridir... Hong'un sesi evet çok güzel ve evet sesi slowlarada çok güzel gidiyor... Ve Heartache... Mükemmel bir şarkı olmuş katılıyorum Jae Jin'in söyleyişi cidden süper olmuş:)

    YanıtlaSil
  4. teşekkürler canım, hem cassie hem pri ol sen de bacım bu çocuklar öyle tatlı ki insan dinlemeden edemiyor.. ben hong gi'nin sesine slow şarkılarda ve enstrümansız bayılıyorum, heartache ilaç gibi geldi bu konuda :) ve jae jin, gerçekten kadife sesli bi çocuk, hong gi'ye en uyumlu eküri bence..

    YanıtlaSil
  5. Heartache cidden çok güzel bir şarkıymış her iki türlü de tam indirip dinlemelik :D jaejin şarkı söyleme konusunda çok çok iyi ama kesinlikle hongkiyi geçemez o konuda (zaten o saçlar yüzünden bakasım kaçtı çocuğa fff). şarkılar çok iyi sesler muhteşem falan klibide çok güzel olmuş bence de fark ettiğim bir şey var. minhwan kendini ne ara o kadar geliştirdi o omuzlar ne öyle O_o bateri çaldığından mıdır nedir artık bilmiyorum. en minik, önceki o şeker tatlısı halini bırakıp daha erkek görünmeye başladı gözüme :D

    YanıtlaSil
  6. aahh harika bir yazı olmuş .. ee zaten şarkılar harika birde sen parçaların orjinalleriyle birlikte verince çook hoş olmuş.. ellerine sağlık..

    valla haertache benimde favorimdi ama yerli yersiz melankoliğe bağlıyorum bu adam yüzünden diye telefonuma bile atamadım :s ancak evdeyken dinleyebiliyorum.. böyle ödül gibi yaptım hatta kendime onu :D öyle özel benim için yani ..
    ama şimdi kendime kıyak geçip bu yorumu yazarken dinliyorum :D

    ve dediğin gibi hong gi- jae jin ikilisi süper.. ben zaten düetleri çok severim ama bu ikilininki cidden çok şık oluyor .. çünkü ikisinin sesleri hem çok farklı hemde inanılmaz derecede birbirine yakışıyor.. ahh mükemmel, mükemmel ^^

    ikinci olarak like the birds'e bayılıyorum ben ya :D acaip tatlı acaip enerjik bir şarkı .. onu her daim dinliyorum mesela :) gün içinde bana doping oluyor..

    ama yine de bu enerjik şarkıya rağmen albümün hafif hüzünlü havası şu mevsimde çok hoş oldu bence.. özellikle that person in shinsadong insanda buruk bir mutluluk bırakıyor... ve bu şarkıda hong gi'nin sesine doyuyorum resmen .. çook güzel.. ve kesinlikle hong gi nin sesi duygusal ve daha az enstürmanın olduğu parçalarda mükemmel oluyor.. hele canlı performansları..mesela şurda :http://www.youtube.com/watch?v=gg94fGMOWtM resmen mükemmel!!

    ahh yine yorum yazmayı bırakıp methiye düzmeye başladım :S :D o yüzden kısaca teşekkür edip gideyim..

    ellerine sağlık ve teşekkürler çingu, sayende in memory'e dair duygularımı bi parçada olsa döktüm rahatladım :)

    YanıtlaSil
  7. heartache yeni takıntım oldu ya başa sarıp sarıp dinliyorum, dinledikçe eski versiyonu bile hoşuma gitti düşün artık :) ama hong gi (enstrümansız hem de :) ) ve jae jin beni benden aldı.. bu arada haklısın min hwan cheerful sensibility'de falan minnacık çocuktu, şimdi kaslı maslı bi çocuk oldu bayağı tatlı :) ergenlikten erkekliğe geçti :)

    YanıtlaSil
  8. şarkılar çok güzel :D hatta orjinallerinden daha da tatlı olmuş :) BU arada like the birds şarkısında sarı peruk takan Jae Jin'mi :D o sarı peruk grup malı galiba bir ara hong gi'de takıyordu ama ondan çok güzel durmuştu bu çocukta fazla sırıtmış :D hong gi'nin yeni yaptırdığı dalgalı kahkül cidden moda galiba jisub'da yaptırdı :) hallyu'dan iyidir diyelim :D

    YanıtlaSil
  9. çok teşekkürler canım, ft island'ın remake albüm yapacağını duyduğum an şarkıların orijinali nasıldı acaba diye düşünmüştüm, albüm çıkınca hemen araştırıp dinledim, güzel şarkılarmış gerçekten :)

    heartache en sevdiğim ft island şarkılarında oldu daha ilk dinlediğim anda. hong gi'nin enstrümansız sesi ve jae jin harikalar yaratmış gerçekten.

    hong gi jae jin düetlerini ben de gerçekten çok seviyorum: raining, revolution, so today... iki ses birbirini ancak bu kadar tamamlayabilir.. hele duygusal parçalarda sözleri anlamasa da ağlayabiliyor insan, müzik de böyle bir şey ya işte..

    ve confession, ne güzel şarkı o öyle..

    senin de ellerine sağlık canım, görüşmek üzere^^

    YanıtlaSil
  10. evet ya, şarkıların orijinali değişik geliyor insana ilk dinlediğinde, 80lerin 90ların tınıları falan çok hoş :) ama hong gi yine şarkıları kendinden geçirmiş sağolsun lokum gibi albüm yapıvermiş :) ahh o sarı peruktan benim kadar nefret eden var mıdır bilmiyorum, bu kadar tatlı bu kadar fıstık çocuklar bir yolunu bulup kendilerini acaip kılıklara sokuyorlar her albümde yav :) bir de bu peruğun kızıl hali var mi aman aman evlerden ırak!!

    ji sub kuzumuz da kahküllendi ya iyice yayılır bu moda, koca kahküllerle kapayacak güzel yüzlerini bizim bebeler, yapmasalar böyle yav :) ama hallyudan iyi gerçi haklısın :)

    YanıtlaSil
  11. Heartache'i bende çok beğendim, R.ef'deki amcalarda hoşlarmış yalnız bir tanesi wonbin'e benziiğ :)
    sarı peruk hong gi'mide tatlu durmuştu ama bak yalan yok, tabi uzun sarı peruk takarsa orada dur derim, tumblr gif'ini hatırlayınız burda :D gerçi o gif bana hong gi'nin kız gb güzel değil tam tersine erkeksi olduğunu göstermişti o ayrı :) kızıl için yorum yok :D
    jisub şapkayla gezsin en iyisi :) saçıyla bu kadar oynamasa da olur :D

    YanıtlaSil
  12. bu albümün cover parçalardan oluştuğunu bilmiyordum :/ albümü dinledim ve sevdim ama daha derinlemesine incelememiştim.yarın ilk iş şarkıları orijinal halleriyle tekrar dinlemek olacak:) ellerine sağlık çingum :D

    YanıtlaSil
  13. teşekkürler canım, ben de sadece albümdeki iki şarkının orijinaline baktım, diğerlerini de dinleyeceğim vakit bulunca.. bulabilirsem twitterdan da paylaşırım.. iyi dinlemeler, hong gi'li günler çingum :)

    YanıtlaSil
  14. Heartache'in orijinal versiyonunu da beğendim ben :) coverı da orijinalinden farklı olmamış

    YanıtlaSil
  15. evet ya cover'ı da romantik olmuş öyle rap, rock soundu falan koymamışlar bence gayet hoş, zaten gerek de yok :)

    YanıtlaSil
  16. İşte bu işte bu!!! Günlerdir beklediğim yazuu^^ Şarkıları tükettikten sonra niden yazıyorsun dostum? Kimse keşfetmeden duyurmalısın , Kore ile paralel gitmesin flaş flaş ft ısland'ın yeni albümü raflardaki erini aldı diye falan filan ama çok yavaşsın has primadonna kardeşim :D hiçbir şeyden memnun olmayan okuyucu profili çizdiğimi biliyorum, canım uyuzluk yapmak istedi :D Uyuz olabildim mi la :P Kesinlikle Hong Ki'nin sesinin slova daha çok yakıştığı görüşüne katılıyorum. Sesi her şarkıya feci yakışıyor ama slov bir başka hacı ya :D Böölee kendimden geçiyor dünya ile iletişimimi kesiyor hülyalı bakışlarla başka evrenlere ikamet ediyorum :D Hong Ki bir başka anacım^^ Saç konusuna gelicek olursak Hong Ki'inin saçına tek kelime ile bayıldım. Uzun zaman sonra adam gibi bir şekilde aman diyelim sakın değiştirmesin. Yalnız klipteki gibi nasıl dalgalı yapabilirim ben saçlarımı feci taktım. Anla işte ne kadar bağendiğimi :D Ft İsland büyüksün diyor huzurlarınızdan ayrılıyorum Masalcım^^

    YanıtlaSil
  17. ahh Akiracan albümü iyice bir dinleyip sindirip öyle siz okuyucularıma aktarayım dedim, hem şarkıların orijinallerini falan da aradım anca :) hiç uyuz olabilir misin sen yav aşk olsun ne demek, Ft Island bilgilerini isteyen herkee baş tacım ehu ehu :)

    hong gi'nin saçları güzel olmuş gerçekten, gerçi ben hell ohello klibinde daha çok sevmiştim saçlarını ama bu da güzel, kahküllü saç modası Kore'ye akın etmeye başladı ha biline :) bence sen de maşa yap bebem bu rüzgarlı havalarda hemen dalga dalga oluyor maşalı saçlar :)

    güzel yorumun için çook teşekkürler, oturup heartache dinleyip hülyalara dalalım biz yine kardeşim ohh mis :)

    YanıtlaSil
  18. [...] kahretsin Albüm hakkında güzel bir yazı okumak için sizi Masal Evi’nin o güzel yazısına alalım. Onun yazıları sayesinde feci bir primadonna olma yolunda ilerliyorum Çalışmalara [...]

    YanıtlaSil